Článek
Mercedes-Benz SLK se jako průkopník roadsterů s pevnou skládací střechou stal na přelomu tisíciletí miláčkem publika. Bylo to totiž příjemné dvoumístné auto určené ke svižnému cestování s větrem ve vlasech, které jste ale stiskem tlačítka mohli změnit na celoročně použitelné kupé. V té době to byla úžasná novinka! Celkem se ho od roku 1996 vyrobilo přes 300 tisíc kusů.
Druhá generace z roku 2004 sázela na designovou inspiraci ve Formuli 1 (jistou podobnost ale uvidíte jen v prohnutém zobáku na přídi se znakem Mercedesu, podobně jako u superGT SLR vyvinutého ve spolupráci s McLarenem) a dočkala se dokonce divoké 400koňové verze SLK 55 AMG Black Series s pevnou střechou z CFRP (karbonem posílené plasty).
Jenže prodejní čísla postupně upadala, jak klesal zájem o dvoumístná sportovní auta, zvlášť ta se skládací střechou. Ještě víc se to projevilo na třetí generaci z roku 2011, která se v průběhu procesu přejmenovala na SLC (jen Mercedes ví proč) a v tu chvíli na ni celý svět zapomněl docela.
Tedy celý svět, vyjma pracovníků Mercedesu, kteří se s ní teď loučí speciální Final Edition – ta má v základu sportovnější AMG paket (jiné nárazníky, tužší podvozek, výkonnější brzdy), k němu 18palcová kola, v interiéru anatomické sedačky čalouněné kůží Nappa, spoustu hliníkových doplňků a navrch plakety „Final Edition“. Víc sportu nabídne soft-AMG verze SLC43 poháněná přeplňovaným 3,0 V6 s výkonem 390 koní a stovkou za 4,6 sekundy, která bude dostupná pouze s nepřehlédnutelným žlutým lakem Sun Yellow.
Mercedes přiveze poslední SLC do Ženevy, kde ho vystaví spolu s posledním SL Grand Edition, které se brzy dočká nástupce (byť i jeho prodeje jsou jen stínem dřívější slávy). Náhrada SLC však není v plánu, Merdeces nad kompaktním dvoumístným roadsterem definitivně zlomil hůl. A to je docela škoda, protože automobilový svět tak přijde o další auto pro radost, kterých je dnes jako šafránu.