Článek
Mercedesu třídy S se dá jen máloco vytknout. Sice nejsme příznivci klišé jako „etalon třídy“ a podobně, ale to třída S je. Už celé roky je mezi limuzínami na vrcholu. Jistě, Mnichov nabízí sportovnější charakter, Ingolstadt zase hezčí interiér, S-Klasse je zkrátka univerzál. Je to také tím, že právě třída S je de facto vlajkovou lodí své značky, takže prostě musí být nejlepší. V Mnichově to mají velmi podobně s typem M3 – i od něj se odvíjí všechny další modely.
Každý rozumný člověk si tak musí říct, že když si pořídil zbrusu novou „es-kládu“, byl by nesmysl na ní něco měnit, ba dokonce vylepšovat. Ovšem Brabus, úpravce z německého Bottropu, si tím není tak jist. Tak pro začátek se „podívali“ pod kapotu a výkon motoru u této S500 zvýšili ze 430 na celých 500 koní, točivý moment se zvýšil z 519 na 590 Nm. Díky tomu se zrychlení z klidu na stovku u tohoto 5,2 metru dlouhého korábu zkrátilo ze 4,9 na 4,7 sekundy.
Pokud byste k Brabusu přijeli s verzí S400d, výkon 370 koní by vám upravili na 410 koní a „krouťák“ ze 750 na plných 800 Nm. To znamená zrychlení za rovných pět sekund, tedy opět o dvě desetiny oproti standardu. Maximální rychlost 250 km/h každopádně zůstává stejná, je ale jasné, že se o omezovač „zarazíte“ o kus dřív.
Po stránce vzhledu se tu bavíme o poměrně klasické práci Brabusu – agresivnější nárazníky, více rozšklebené nasávače vzduchu, LED svítilny a sportovnější spoiler zadního nárazníku. Jinými slovy, je to pořád (relativně) decentní Mercedes, ale každý bystřejší pozorovatel pozná, že tu „něco nehraje“ – že zkrátka nejde o běžnou třídu S, dá-li se to tak vůbec říct.
Nebyl by to Brabus, kdyby nebylo na výběr z několika designů a hlavně velikostí litých kol – můžete mít devatenáctipalcová, dvacetipalcová, nebo dokonce jednadvacetipalcová kola vyrobená přímo Brabusem. Aby nová kola pořádně vynikla, snížili v Brabusu světlou výšku třídy S o 25 milimetrů, takže teď má nakonec i ten sportovnější postoj. Ovšem jak tvrdí Brabus, bez jakýchkoliv kompromisů z hlediska jízdního komfortu a pohodlí.
Interiér se pak na poměry Brabusu také příliš nevymyká – ta nejkvalitnější dvoubarevná kůže, nové prahy, podsvícení a samozřejmě spousta dekorů z chromu a karbonu. Pokud by se toto „výchozí nastavení“ však někomu náhodou nelíbilo, tuningová firma Brabus bude velice ráda, když bude moci za patřičný obnos vyhovět vaším přáním.