Hlavní obsah

Mercedes představuje třídu A jako sedan pro evropský trh

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Třídy A sedan

Nejmenší z Mercedesů (pokud tedy nepočítáme podivínského bratra v podobě Smartu), je pochopitelně třída A. Není to dlouho, co se představila nová generace pětidveřového hatchbacku, ale nyní je venku také čtyřdveřová verze sedan pro evropský a americký trh. Nahrazuje předchozí třídu CLA.

Článek

Nová třída A se nám líbí – je to hezký malý hatchback, jenže při pohledu na nový sedan náhle na pětidveřovou verzi naprosto zapomínáme. Kompaktní čtyřdveřák s nízkou přídí a tak akorát vystrčeným kufrem vypadá opravdu výborně a stylově, ale ještě si nese jedno zásadní prvenství. Třída A v sedanu má totiž vůbec nejnižší součinitel aerodynamického odporu ze všech produkčních aut. Při čelní ploše 2,19 metrů čtverečních je součinitel Cx=0,22, což pochopitelně výrazně pomáhá snižovat spotřebu, a tedy i emise.

Rozměrově je sedan při délce 4 549 mm o malý kousek menší než odcházející CLA, ovšem rozvor 2 729 je naopak o pár milimetrů delší, což znamená hlavně více místa na zadních sedadlech. Ve srovnání s hatchbackem je potom sedan při stejném rozvoru o 130 mm delší. Vnější detaily exteriéru se samozřejmě liší podle zvolené verze a výbavy, stejně jako velikost kol, konkrétně rozměrů od 17 do 19 palců.

Uvnitř je vše hlavně o technice a interiér si sedan a hatchback předaly mezi sebou prakticky beze změn. Ústředním prvkem je tu štít složený ze dvou displejů zobrazujících přístrojový panel a dále i infotainment MBUX. Vybírat lze ze dvou velikostí obrazovek. Ty základní jsou sedmipalcové, příplatkové pak mají 10,25 palce. Stejně tak je za příplatek ještě head-up displej promítající na čelní sklo a inteligentní hlasové ovládání.

V nabídce se pochopitelně najdou taky pokročilé jízdní asistenty, z větší části adaptované z vrcholné třídy S. Vedle klasiky, jako je automatické brždění před srážkou, hlídání mrtvého úhlu nebo asistent proti vyjetí z jízdního pruhu, má áčko třeba příplatkový inteligentní tempomat automaticky zpomalující do zatáček, křižovatek a kruhových objezdů.

Po hatchbacku a prodlouženém sedanu pro Asii je sedan se standardním rozvorem už třetím modelem. V tuto chvíli však Mercedes ukázal vůz pouze s omezenou nabídkou motorizací. Za benzínové agregáty je tu nejsilnější přeplňovaná třináctistovka označená jako A 200 s výkonem 163 koní a točivým momentem 250 N.m. Druhý je vznětový motor A 180 d, tedy patnáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 260 N.m.

Postupně ale nové čtyřdveřové áčko dostane rozšířenou paletu agregátů sahající od základní třináctistovky A 160 o výkonu 109 koní až po nejsilnější dvoulitr A 250 o výkonu 224 koní. Následně samozřejmě přibydou i AMG varianty A35 a A45.

První oficiální představení proběhne v září na pařížském autosalonu a nástup do prodeje je plánován před konec letošního roku.

Řekněte nám, co byste preferovali vy? Pětidveřový hatchback, nebo raději elegantní sedan?

Související témata:
Načítám