Článek
Pokloňte se před novým superluxusním SUV Mercedes-Maybach GLS 600. Jak už jste nejspíš rozklíčovali, jde o Mercedes GLS (největší SUV s trojcípou hvězdou, tedy taková třída S do terénu) ve špičkovém provedení Maybach. Zvenku ho snadno poznáte podle chromované masky chladiče s vertikálním žebrováním a 22palcových kol (na přání mohou mít 23 palců), emblémů Maybach na střešním D-sloupku a chromovaného lemování kolem výfuků. A také podle případného dvoubarevného lakování karoserie.
Daleko zajímavější je však interiér, prakticky kompletně čalouněný tou nejjemnější kůží Nappa také s možností dvoubarevného tónování. Mezi lány kůže se pak občas zablýskne leštěný hliník nebo vykukuje pečlivě zpracovaný dekor – třeba dřevěný jako v případě ukázkového exempláře (volant kombinující všechny tři materiály bude úžasné držet v dlaních). Kromě výjimečnějších materiálů ale vpředu moc rozdílů oproti běžnému GLS nenajdete (jen si povšimněte pedálů s logem Maybach, víc by se nám ale líbilo na volantu), vzadu jsou však odlišnosti patrnější.
U Maybachu se totiž předpokládá, že řízení necháte na svém zaměstnanci a cestování si budete užívat z pohodlí zadních sedadel. Tedy spíše rozměrných křesel (mezi nimi je velkorysá konzole s vyhřívanými područkami, temperovanými držáky na pití a lednicí, která vaše šampaňské a kaviár udrží dokonale vychlazené), která jsou samozřejmě vyhřívaná a klimatizovaná s masážní funkcí, ale především široce polohovatelná s výsuvným opěradlem pro lýtka, takže si můžete vzadu prakticky lehnout. A poslouchat hudbu z hi-fi Burmester, surfovat po internetu díky palubní wi-fi nebo koukat na oblíbený televizní seriál na obrazovce na zadní straně opěradla předního sedadla, dokud neusnete…
Což se stane nejspíš rychle, protože vzduchový podvozek nabídne to nejlepší dostupné pohodlí. Palubní kamera neustále sleduje topografii povrchu a dopředu se adaptuje na všechny hrboly a výmoly, 48V systém aktivních stabilizátorů zase minimalizuje náklony karoserie v zatáčkách – na palubě vozu Maybach GLS byste se měli skutečně cítit jako na obláčku. A aby ani nastupování nebo vystupování do vysokého SUV nebylo příliš náročné, podvozek se umí bleskově snížit o 25 mm a z prahů se vysune stylový nerezový nášlap s gumovými proužky, aby se vám na něm nesmekla bota ani za mokra. Inženýři Mercedesu mysleli prostě na vše.
Nevýhodou velkého auta plného těch nejluxusnějších prvků je však vyšší hmotnost než u už tak dost těžkého GLS – verze Maybach totiž váží 2,8 tuny (a to ještě před instalací balistické ochrany, kterou mnoho majitelů bude jistě vyžadovat). Proto ji pohání twin-turbo 4,0 V8 s výkonem 558 koní a 730 Nm (doplněný 48V mild hybridním systémem, jenž pomáhá srazit kombinovanou spotřebu na uvěřitelných 11,7 l/10 km) roztáčející přes devítistupňový automat všechna čtyři kola, který umožní zrychlit na stovku za pouhých 4,9 sekundy a rozjede se až na 250 km/h.
Mercedes ještě nezveřejnil cenu svého nového nejluxusnějšího SUV, ale pokud se musíte ptát, určitě si ho nemůžete dovolit. Konkrétně se odhaduje základ kolem pěti milionů korun, ale když ho naplníte luxusní výbavou a dalšími individualizovanými prvky, budete v tom minimálně za sedm. Což je pořád o pár milionů méně, než kolik byste dali za Rolls-Royce Cullinan…