Článek
Ačkoliv se řada novinek napříč automobilkami představila veřejnosti v různé podobě už před oficiálním začátkem pařížského autosalonu, Mercedes si s uvedením nové generace řady B počkal až na první den, který je určený pro novináře. O to větší zájem novinka mezi novináři vzbudila.
Nová třída B navazuje na třídu A, a to jak po straně vnějšího designu, tak i uspořádáním interiéru. Stejně jako áčko využívá platformu MFA s pohonem předních kol a uvnitř nejspíše najdeme i stejné motory. Pro začátek má být k dispozici pět motorizací, a to jak v režii vznětových motorů, tak i zážehových. Každá z motorizací disponuje dvouspojkovou automatickou převodovkou a po prosincovém uvedení na trh se počítá i s variantou s pohonem všech kol.
Jedním z hlavních rysů nového béčka má být bezpečnost. K tomu bude dopomáhat plejáda asistenčních a bezpečnostních systémů včetně asistovaného řízení nebo ovládání hlasem. Novinkou v interiéru je pak také digitální kokpit, který spojuje přístrojovou desku se středovým multifunkčním displejem v jednu dlouhou obrazovku. Automobilka slibuje také více pohodlí pro řidiče i posádku - oproti předchozí generaci narostl interiér do šířky o 33 milimetrů.
Třída B je na trhu od roku 2005, její druhá generace se prodává od roku 2011. Nově představená, v pořadí třetí generace má přijít na evropský trh už letos v prosinci, první dodávky zákazníkům se pak očekávání v únoru příštího roku.