Článek
Změn na vnějším designu není mnoho. Oko pozorného čtenáře si všimne upravené přední masky, kde je přepracovaná maska chladiče. Nově jsou standardem LED světlomety a diody najdete také na zadních světlech, které ale zůstávají stejné jako u dosud aktuálního provedení.
Mercedes zároveň ukázal fotografie sportovní verze AMG E53 (kupé i kabriolet), která vypadá o dost lépe než standardní provedení. Ale ani zde se v rámci faceliftu mnoho neměnilo. Přední maska má ostřejší rysy, maska chladiče má svislé lamely (ve Stuttgartu tomuto stylu říkají Panamericana). Nová jsou devatenáctiplacová kola s pěti paprsky (můžete mít i 20palcové disky). Vzadu pak tradičně čtyři koncovky výfuku.
Mnohem více se toho změnilo v interiéru, a to u obou provedení. Najdete zde MBUX multimediální systém s dotykovou obrazovkou velkou 12,3 palce. Stejnou velikost má i digitální přístrojový štít. Nový infotainment podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto; ovládat jej můžete i hlasem. Přepracovaný je i volant a v interiéru celkově ubylo fyzických tlačítek. Novinkou je světlé čalounění (včetně volantu), které sice nebude zrovna praktické, vypadá ale velice elegantně.
Největší změnou je výměna třílitrového V6 za řadový šestiválec o stejném zdvihovém objemu, který se objevuje ve verzí E450 a AMG E53. Tyto motory využívají mild-hybridní technologii EQ Boost, známou z benzinových pohonných jednotek Mercedesu od loňského roku. Takzvané ISG pracuje s integrovaným generátorem, který je uložený mezi motorem a převodovkou; systém využívá 48 V architekturu. EQ Boost krátkodobě zvyšuje výkon o 22 koní (16 kW) a 250 Nm.
Nejšťavnatější verze - AMG E53 - nabízí 367 koní (270 kW) při 6 100 otáčkách a 500 Nm (1 600 – 4 000 otáček). Zrychlení na 100 km/h zvládne za rovných pět sekund a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při tradičních 250 km/h. Síla motoru se přenáší skrz devítistupňovou samočinnou převodovku na všechna čtyři kola, v nabídce je ale režim, který roztáčí jen zadní pneumatiky.
Kromě vrcholného benzinového šestiválce máte na výběr spoustu dalších motorizací, z nichž některé lze párovat i s pohonem všech kol 4Matic. Z dieselových je to dvoulitrový čtyřválec (143 kW / 194 k) nebo třílitrový šestiválec (250 kW / 340 k). Z benzinových pak čtyřválec o výkonu 197 k (145 kW) a rovněž třílitrový šestiválec o výkonu 367 koní (270 kW).
Prodej nového kupé a kabrioletu Mercedes zahájí letos na podzim. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.