Hlavní obsah

Mercedes omladil třídu E kupé i kabrio, včetně AMG verze

Foto: Mercedes-Benz

Ze Stuttgartu přijíždí další omlazení třídy E. Po letošním faceliftu verze sedan přichází na řadu kupé a kabriolet. Na vnějším designu ale změny budete hledat lupou, více se změnil vnitřek vozu a úprav se dočkaly i nabízené motorizace. Venku je také ostrá verze AMG E53.

Článek

Změn na vnějším designu není mnoho. Oko pozorného čtenáře si všimne upravené přední masky, kde je přepracovaná maska chladiče. Nově jsou standardem LED světlomety a diody najdete také na zadních světlech, které ale zůstávají stejné jako u dosud aktuálního provedení.

Foto: Mercedes-Benz

Decentními designovými změnami prošlo naráz kupé i kabrio třídy E

Mercedes zároveň ukázal fotografie sportovní verze AMG E53 (kupé i kabriolet), která vypadá o dost lépe než standardní provedení. Ale ani zde se v rámci faceliftu mnoho neměnilo. Přední maska má ostřejší rysy, maska chladiče má svislé lamely (ve Stuttgartu tomuto stylu říkají Panamericana). Nová jsou devatenáctiplacová kola s pěti paprsky (můžete mít i 20palcové disky). Vzadu pak tradičně čtyři koncovky výfuku.

Mnohem více se toho změnilo v interiéru, a to u obou provedení. Najdete zde MBUX multimediální systém s dotykovou obrazovkou velkou 12,3 palce. Stejnou velikost má i digitální přístrojový štít. Nový infotainment podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto; ovládat jej můžete i hlasem. Přepracovaný je i volant a v interiéru celkově ubylo fyzických tlačítek. Novinkou je světlé čalounění (včetně volantu), které sice nebude zrovna praktické, vypadá ale velice elegantně.

Největší změnou je výměna třílitrového V6 za řadový šestiválec o stejném zdvihovém objemu, který se objevuje ve verzí E450 a AMG E53. Tyto motory využívají mild-hybridní technologii EQ Boost, známou z benzinových pohonných jednotek Mercedesu od loňského roku. Takzvané ISG pracuje s integrovaným generátorem, který je uložený mezi motorem a převodovkou; systém využívá 48 V architekturu. EQ Boost krátkodobě zvyšuje výkon o 22 koní (16 kW) a 250 Nm.

Nejšťavnatější verze - AMG E53 - nabízí 367 koní (270 kW) při 6 100 otáčkách a 500 Nm (1 600 – 4 000 otáček). Zrychlení na 100 km/h zvládne za rovných pět sekund a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při tradičních 250 km/h. Síla motoru se přenáší skrz devítistupňovou samočinnou převodovku na všechna čtyři kola, v nabídce je ale režim, který roztáčí jen zadní pneumatiky.

Kromě vrcholného benzinového šestiválce máte na výběr spoustu dalších motorizací, z nichž některé lze párovat i s pohonem všech kol 4Matic. Z dieselových je to dvoulitrový čtyřválec (143 kW / 194 k) nebo třílitrový šestiválec (250 kW / 340 k). Z benzinových pak čtyřválec o výkonu 197 k (145 kW) a rovněž třílitrový šestiválec o výkonu 367 koní (270 kW).

Prodej nového kupé a kabrioletu Mercedes zahájí letos na podzim. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.

Načítám