Článek
U Mercedesu se poslední dobou dějí opravdu velké věci. Nejprve prodal část podílu značky Smart do Číny, následně oznámil, že končí s dvanáctiválci a nakonec přišel s tím, že pohon zadních kol už u AMG, tedy jeho ostré divize, nebude mít místo. Vystřídá ho sterilnější pohon všech kol a dvanáctiválce zase V8 opatřené hybridními technologiemi. Pro fanoušky značky je toho možná až moc, ale bohužel, nebo možná bohu dík, záleží na úhlu pohledu, máme ještě další zprávu týkající se Mercedesu. Před pár dny totiž značka oficiálně zahájila svou elektromobilní éru, když spustila výrobu prvního čistě elektrického SUV.
Novinka s označením EQC se co do rozměrů dá přirovnat k GLC. Její rozvor je stejných 2 873 mm, zbylé rozměry jsou ale jiné. Oproti GLC je s 4 761 mm delší o 105 mm a s 1 623 mm o 14 mm vyšší. Objem zavazadlového prostoru je celkem slušných 500 litrů. Ovšem více než rozměry a objem zavazadelníku vás asi zajímá technická stránka této novinky, která je vyráběna v německých Brémách. Tak tedy. O pohon se stará hned dvojice elektromotorů, jejichž kombinovaný výkon je 408 koní. Veškerá tato síla putuje na všechna čtyři kola a i díky tomu dokáže auto z klidu na 100 km/h zrychlit na za 5,1 sekundy, což vzhledem k hmotnosti 1 800 kilogramů není vůbec špatné. Maximální možná rychlost je pak elektronicky omezena na 180 km/h.
Baterie mají kapacitu 80 kWh, což EQC zajistí dojezd v kombinovaném cyklu více než 450 kilometrů. To je ale stále jen papírová hodnota. V reálném provozu v závislosti na stylu jízdy či zatížení vozu se bude dojezd samozřejmě lišit. Mercedes každému zákazníkovi k autu přidá kapalinou chlazenou nabíječku OBL s výkonem 7,4 kW. Díky tomu půjde auto nabíjet proudem jak z domácí sítě, tak ze standardních veřejných dobíjecích stanic. Doba nabíjení pak závisí jak na tom, odkud budete nabíjet, tak na stavu akumulátorů. V ideálním případě může být doba nabíjení z 10 % na 80 % asi 40 minut.
Už také víme, na jaké částce bude novinka startovat na českém trhu. Základní verze 400 4Matic, která nabídne spoustu bezpečnostních asistentů, infotainment MBUX s hlasovým ovládáním, optimalizovaný navigační systém EQ nebo třeba moderní LED světlomety Multibeam, vyjde na 1 965 000 Kč. Což je méně, než o kolik si řekne Audi za svůj e-tron (začíná na 2 094 900 Kč) a Jaguar za svůj I-Pace (2 113 870 Kč). Mercedes rozhodně nehodlá první elektrickou bitvu prohrát!