Článek
Sportovní monstra AMG jsou zvláštní zvířata – jsou to pekelně rychlé stroje s brutálním výkonem a hodně syrovým charakterem. Jsou to bestie, které musíte zkrotit. Když ale máte hodně zkušeností a chlupatá předloktí z ocele, pak jsou fantasticky poslušná a schopná. Jenže se ukazuje, že zákazníci od nich požadují i jiné kvality…
„Majitelé nám říkali, že by chtěli trochu víc komfortu na dlouhých cestách, takže jsme naše snahy cílili na větší rozpětí jízdních schopností, abychom zajistili, že vůz bude stále použitelný na okruhu i při každodenním popojíždění. Lidé, kteří si pořizují E63, chtějí to nejlepší z obou světů,“ vysvětluje Philipp Uttikal, projektový manažer modelu Mercedes-AMG. Proto inženýři z Affalterbachu přepracovali naladění podvozku a tlumičů, pohráli si také s dynamickým uložením motoru, které se rychleji přizpůsobuje jízdnímu režimu.
Výkon dvakrát přeplňovaného 4,0 V8 však zůstal stejný – 571 koní a 750 pro krotší verzi, 612 koní a 850 Nm pro nabroušenou variantu S. Ostatně to je dost velká porce i pro kdejaký supersport! V obou případech se tento monstrózní výkon přenáší na všechna čtyři kola (s možností přepnutí do driftovacího režimu) přes 9stupňovou automatickou převodovku. AMG E63 S tak na stovku vystřelí za pouhých 3,4 s (slabší verze o desetinu pomaleji) a poletí přes 300 km/h (pokud si připlatíte za balíček AMG Driver, který posune omezovač z přízemních 250 km/h).
Právě kvůli těmto šíleným rychlostem, který E63 tak hravě dosahuje, přepracovali v AMG také design karoserie, aby krájela vzduch jako rozžhavený nůž máslo (a taky aby příď modernizovaného E63 byla podobnější novým modelům AMG) – jsou tu nová LED světla (převzatá z faceliftované třídy E), upravená maska chladiče (říkají jí Panamericana), nově tvarovaný nárazník, a dokonce i aerodynamicky optimalizovaná sada kol. Dali si dokonce takovou práci, že o 22 mm roztáhli přední blatníky, aby se pod ně vešla širší kola na nápravě s větším rozchodem.
Kabina se příliš nezměnila, ale na dvou obrovských displejích běží nejnovější MBUX infotainment, nový je také volant s haptickou odezvou. Vsadíme se, že i když má být charakter nového AMG E63 přátelštější, budete pořád potřebovat ocelový stisk, abyste ho udrželi skutečně pod kontrolou.
Jestli se vám líbí – a nám se líbí MOC – pak už volejte do Mercedesu, inovované AMG E63 (samozřejmě tradičně v karosářských variantách sedan i kombi) dorazí na trh už v průběhu léta. Těšte se!