Článek
Úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) má vůbec zvláštní smysl pro humor, co se svolávacích akcí týče. V několik let staré záležitosti třeba donutil Chevrolet, aby svolal všechna sportovní kupé Camaro. Důvod byl tehdy takový, že se Camaru odlupuje samolepka na stínítku u spolujezdce informující o bezpečnosti airbagů v kombinaci s dětskými sedačkami.
Tato nová svolávací akce je ale snad ještě vypečenější. Jak se totiž ukázalo, mercedes v nejsilnější verzi s ohromným dvanáctiválcem nemá v řídicí jednotce funkci, která omezí rychlost auta při zpátečce na 26 km/h. A taková funkce je v USA evidentně povinná. Přiznáme se, že nikdo z nás v redakci o takovém nařízení neslyšel a ani neznáme nikoho, kdo by jej znal. Každopádně se nám nepodařilo dohledat, že by podobné nařízení platilo i v Evropě.
Takže ačkoliv se jedná o „funkci“, o které nikdo nikdy neslyšel, Mercedes musí nyní svolat těch několik málo aut (vrcholnou třídu G s dvanáctiválcem si naštěstí moc lidí nekupuje) a zařídit, aby na zpátečku jezdila jen určenou bezpečnou rychlostí.
Otázka na čtenáře logicky zní? Slyšeli jste někdy o tom, že by bylo někde povinné omezení rychlosti na zpátečku?