Článek
MBUX Hyperscreen, jak se rekordně velký displej jmenuje, je tvořen několika vzájemně překrytými displeji. Díky tomu vypadá jako jedna obří obrazovka. A když říkáme obří, myslíme to doslova – šířka činí neuvěřitelných 141 centimetrů a viditelný obraz zabírá podle Mercedesu plochu 2 432 cm².
Mercedes dále tvrdí, že díky trojrozměrnému ohýbání krycího skla při teplotách kolem 650 °C budou lidé uvnitř vozu vnímat displej v celé jeho šířce bez jakéhokoliv zkreslení. A je tak jedno, z jakého úhlu na obrazovku koukáte. Samotné sklo je vyrobeno z křemičitanu hlinitého, což by mělo zaručit ochranu proti poškrábání. Krycí sklo má navíc dvě vrstvy a nemělo by nic zrcadlit.
MBUX Hyperscreen dostane také haptickou odezvu, jejíž absence je u dotykových displejů napříč všemi automobilkami řidiči zhusta kritizována. Tato funkce zvyšuje citlivost takových obrazovek a nabízí i další funkce. V Mercedesu je celkem 12 aktuátorů nebo chcete-li akčních členů, které jsou umístěné pod displejem. Při dotyku dojde k zavibrování skla, což funguje jako zpětná vazba pro ovládání obrazovky. Řidič si je tak jistý, že klikl, na co chtěl. Jak to ale bude skutečně fungovat, vám povíme, až to poprvé vyzkoušíme.
Mezi další technické zajímavostí patří osmijádrový procesor a 24 GB operační paměti RAM. Systém navíc k co nejkomfortnějšímu ovládání používá kameru a senzor světla. Novou generaci MBUX může používat až sedm uživatelů, přičemž pro každého z nich se individuálně nastavuje daný profil.
Znamená to tedy, že pokud auto ví, že po cestě z práce domů máte rádi zapnutou masážní funkci, nabídne vám to v daných časech automaticky na displeji. A nechybí ani spolupráce s GPS, takže některé funkce se vám nabízejí podle toho, kde se zrovna nacházíte. Když tak pojedete na horskou chatu s horší příjezdovou cestou, tak si na začátku této cesty vůz sám zvedne světlou výšku.
Co dodat? Celé to zní hodně revolučně a je jisté, že s podobnými systémy se napříč všemi automobilkami budeme setkávat stále častěji.