Hlavní obsah

Mercedes G63 od Lumma Design: Ještě blíže šílenosti

Foto: LUMMA Design GmbH

Třída sama o sobě není úplně přehlédnutelná. V Lumma Design se postarají o to, aby váš G-Wagen nepřehlédl už vůbec nikdo

Co si budeme povídat, Mercedes-AMG G63 není zrovna typické auto pro stydlíny. Zároveň se ale hodí uznat, že je to také auto poměrně stylové a v jistých barevných variantách i (relativně) nenápadné. Navíc takzvaný „Geländewagen“, neboli doslova terénní vůz na rozdíl od většiny dnešních SUV opravdu nemá problém si umazat své naleštěné liťáky, a to ani ve verzi AMG – takže je vlastně vše v pořádku.

Článek

Ne všichni by s tím ale souhlasili, tedy alespoň vedení německé tuningové firmy Lumma Design určitě ne. Ve skutečnosti tento konkrétní Mercedes-AMG G63, kterého úpravce překřtil na „CLR G770 R“, vlastně dost připomíná dílo rovněž německého úpravce Mansory. Ovšem v nedávné minulosti jsme byli svědky, že i taková skupina šílenců, jako je Mansory, se umoudřila a nabízí relativně decentní úpravy. Kdoví, třeba si tito dva tuningoví giganti vyměnili zákazníky – inu, změna je život.

Foto: LUMMA Design GmbH

Lumma Design CLR G770 R

Pokud se vám tento výtvor přesto zdá podezřele povědomý, tak to zdání není úplně scestné, neboť jsme tu před časem měli i původní verzi CLR G770. Ovšem ta nová, řekněme aktualizovaná s přídomkem „R“ na konci, zvýšila stupnici okázalosti do nevídaných výšin. Jsou tu teď nové nárazníky, které jsou o kus „vybranější“, takže působí agresivněji. Nové jsou dokonce úchyty pátých dveří, které teď více navazují na zbytek karoserie.

Ačkoliv jsou úpravy v podání Lumma Design často trochu okaté, nedá se jim upřít kvalita. To stejné platí i o nových rozšířených blatnících a prahových lištách, které teď lze našroubovat přímo ke karoserii vozidla, a tím pádem je jednodušší jak jejich instalace, tak lakování. Netřeba asi připomínat, že všechny zákroky si firma sídlící ve Winterlingenu, 90 kilometrů od Stuttgartu, provádí sama.

Pohledu pozorného čtenáře rozhodně neunikl kontrastní pruh, který se táhne od přední masky přes boky vozu až k zádi, aby se nakonec odrazil až na 24palcových kovaných kolech, opět vlastní výroby. Pro ty, které by zajímalo, jaké že „papuče“ tento upravený G-Wagen obouvá, jde v případě konkrétního vozu s ráfky o průměru 23 palců o slupky 295/30 vpředu a 355/25 vzadu. Takže pokud se chystáte si jedno CLR G770 R pořídit, věřte, že majitel místního pneuservisu se stane vaším velmi dobrým přítelem.

Nebyl by to pravý tuning, kdyby tu nedošlo na nějaké to výkonové vylepšení. Dvakrát přeplňovaný 4,0l V8 je tu naladěn na 650 koní a do sedačky vás zatlačí celých 950 Nm točivého momentu. Není tajemstvím, že tento motor v sobě skrývá spoustu potenciálu, a tak stačilo jen přenastavit řídicí jednotku a osadit vůz novým výfukovým potrubím, ovládaným klapkami pro regulaci hlasitosti. Koncovky pak mohou být v chromu nebo v lesklé černé.

My jen na závěr dodáme, že „standardní“ G63 AMG na svá všechna čtyři kola posílá výkon 580 koní a 850 Nm „krouťáku“ přes nový devítistupňový automat. K tomu jako vždy utrousíme, že nám podobné úpravy u takového auta absolutně nic neříkají a že postrádají smysl.

Jenže klienti firem jako Lumma Design si nepokládají otázky, co jim dává smysl, ale co chtějí – to je holý fakt. Vzhledem k tomu, že základní cena Mercedesu G63 začíná těsně nad čtyřmi miliony korun, očekávejme, že Lumma CLR G770 R přidá při nejmenším ještě další jeden milion. Kdo by to však chtěl vědět přesně, nezbývá mu, než sebrat odvahu a zavolat přímo do Winterlingenu.

Načítám