Článek
Na spolupráci s automobilkou Renault a Nissan jsme si už u Mercedesu zvykli, ale tady to pochopíte až na druhý pohled. Základy pickupu jsou sice stejné, ale Mercedes-Benz zapracoval na jeho detailech, které ho výrazně odlišují od zmiňované dvojice. Iksko má například o 7 cm širší rozchod kol. Širší je také kabina pickupu, která je o 5 cm prostornější, což znamená, že na korbu řady X dáte bez problémů europaletu na šířku! K tomu můžeme přidat výrazně přepracovanou přístrojovou desku, která odpovídá současným osobním modelům značky Mercedes a mě se hodně líbí, a nakonec také zajímavější příď. Pořád to však nebylo ono, protože pod kapotou „klapaly“ turbodieselové čtyřválce od Nissanu, a to je na velký pickup přece jen málo. Teď se situace mění a Mercedes pro iksko konečně nabídl velký šestiválcový motor s označením 350d a výkonem 258 koní. Jde ještě o starší V6tku, kterou v budoucnu určitě nahradí řadový šestiválec. Tím dostává Volkswagen Amarok zásadního konkurenta. Navíc řada X dostala pohon všech kol 4MATIC a sedmistupňový automat, takže se o ní dá mluvit jako o klasickém mercedesu. Alespoň z pohledu techniky. Musím přiznat, že v této kombinaci se Mercedes X350d dostává na špičku kategorie pickupů.
Velikou výhodou je totiž extrémně komfortní podvozek s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy a měkčeji naladěnými tlumiči. Svůj podíl na komfortu má také těžší motor, který ještě více zatížil zadní nápravu. Iksko tak geniálně zvládá nerovnosti, neposkakuje po nich ani bez nákladu a celé to pak podporuje zmiňovaný šestiválec vynikající dynamikou. Představuje skvělý celek, kterému se Amarok vyrovná motorem, ale už ne podvozkem. Iksko vás zároveň bude bavit svým zvukem, dobře odhlučněným interiérem a jistotou ve vyšších rychlostech. Nakonec se nebojí ani rychlejšího stylu jízdy v zatáčkách. Stačí si zvyknout pouze na vyšší náklony. Ale přece jen je to pickup, takže mě zajímalo, co umí v terénu. Iksko zvládne brodit až do hodnoty 60 cm, má světlou výšku 20 cm, ale připlatit si můžete za zvýšení na 22 cm, a docela slušnou výbavu pohonu všech čtyř kol s režimy 4MAT pro jízdu na silnicích, 4H pro šotolinové cesty respektive lehčí terén a 4L, kde se zapojí redukční převodovka. K tomu můžete ještě tlačítkem zamknout zadek. Zároveň můžete měnit chování motoru a převodovky tradičními jízdními režimy Eco, Normal a Sport.
Jestliže o čtyřválcový pickup Mercedesu nebyl příliš velký zájem, teď přichází správná varianta, která odpovídá standardům prémiové značky.