Článek
No, fakticky jde spíše o osobní dodávku, ale Třída V nabízí pohodlí a výbavu srovnatelnou s běžnými limuzínami, proto její služby rády využívají luxusní hotely, VIP limuzíny a další shuttle servisy. Nyní mají o důvod k radosti víc – Mercedes totiž přichází s plně elektrickou verzí (po eVitu a eSprinteru se tak stává třetím elektrickým užitkovým vozem Mercedesu), která nejen, že významně sníží provozní náklady, ale především posune vnímanou úroveň komfortu na palubě ještě o patro výš.
Elektrický pohon je totiž naprosto tichý a jeho zátah je okamžitý – nepřerušuje ho žádné řazení. Jeho výkon 204 koní a především 362 Nm zajistí velmi solidní dynamiku, 90 kWh baterie umístěná pod podlahou zase přinese solidní dojezd – konkrétně lehce přes 400 km. Její dobití přes konektor umístěný pod čelní maskou bude možné při rychlodobíjení za méně než 45 minut (z 10 % na 80 %), plné nabití z 11 kW wallboxu pak zabere méně než 10 hodin.
Tato auta se navíc budou pohybovat především ve městě, kde ušetří spoustu energie rekuperací. Její míru může řidič regulovat pádly pod volantem, přičemž na nejvyšší stupeň už stačí řídit pouze pedálem plynu. Nejefektivněji pak funguje automatický režim řízení rekuperace, který přitom využívá kombinaci dat z navigace, čtení dopravních značek a sledování silnice před vozem radarem a kamerou. Mercedes EQV je na rozdíl od běžné třídy V také vybavený sofistikovaným infotainmentem MBUX s 10palcovým displejem, který lze ovládat nejen dotykem a track padem na středové konzole, ale také hlasem.
Elektrickou třídu V snadno poznáte už na první pohled podle upraveného designu v duchu řady EQ. A také podle toho, že kolem projede naprosto bezhlučně, jen s tichým bzučením. V tu chvíli si asi budete přát sedět spíš na palubě a v naprostém pohodlí projíždět ulicí. Snad se vám to někdy poštěstí, bude to jistě úžasně příjemný zážitek.