Článek
Mercedes oficiálně rozšiřuje svou modelovou nabídku o druhé MPV – k velké třídě V se přidá kompaktnější třída T jako osobní verze druhé generace dodávky Citan (postavené na základech sdílených s Renaultem Kangoo). Vlastně to není zase až taková novinka, protože již minulá generace Citanu měla svou variantu Traveliner, ale nové označení třída T tomu dodává punc oficiality.
Třída T má být dostupná v kratší pětimístné, ale i prodloužené sedmimístné verzi (s délkou 4 945 milimetrů o 92 mm překonává VW Caddy Maxi) nabízející spoustu životní prostoru i početným rodinám. Konkrétní specifikace však automobilka ještě neuvolnila, nechává si je až na odhalení sériové podoby.
Zatím tedy víme jen to, že přístup k zadním sedadlům bude usnadněn rozměrnými posuvnými dveřmi na obou stranách vozu, interiér má být ukázkově prostorný a maximálně variabilní (druhá řada má pojmout tři dětské sedačky vedle sebe), přitom má nabízet prémiové pohodlí hodné třícípé hvězdy a samozřejmě nejmodernější techniku – sofistikovaný infotainment MBUX nebo sofistikované jízdní asistenty jako nouzové brzdění, adaptivní tempomat a mnohé další.
O pohon se budou starat dosud nespecifikované benzinové (pravděpodobně 1,3 TCe s výkonem 115 koní) a dieselové motory (nejspíš 1,5 dCi s výkonem 80 až 115 koní), největší novinkou však bude kompletně elektrický pohon slibující výkon 101 koní a 245 Nm s baterií o kapacitě 45 kWh nabízející dojezd kolem 265 kilometrů.
Právě konceptem elektrické verze EQT odstartoval Mercedes představování nové třídy T – s propracovaným LED osvětlením, hlubokým černým lakem a chromovanými doplňky postavený na 21palcových kolech, s interiérem čalouněným kůží Nappa, modrými detaily a náladovým LED osvětlením vypadá vážně skvěle, ale uvidíme, kolik si toho ponechá do skromnější sériové verze.
Ta se představí v druhé polovině letošního roku, vyrábět se bude po boku Renaultu Kangoo (a v budoucnu také varianty se znakem Nissanu) ve francouzské továrně v Maubeuge.