Hlavní obsah

Mercedes-Benz EQC 4x4²: Konečně pořádný elektrický off-road

Foto: Mercedes-Benz

Elektrické off-roady de facto neexistují. Vždy jde pseudoterénní SUV, která mají kvůli bateriím v podlaze nižší světlou výšku a hodí se výhradně na běžné silnice ještě více než sportovně-užitková auta se spalovacím motorem. Mercedes se ovšem vytasil s konceptem elektrického off-roadu, který by si sériovou výrobu rozhodně zasloužil.

Článek

Asi jste poznali, že popisovaný stroj je postaven na základech modelu EQC 400 4Matic. Proti němu má samozřejmě výrazně vyšší světlou výšku. Proti výchozímu modelu je to o celých 20 centimetrů a to je hodně znát na terénních schopnostech.

Kupříkladu nájezdový úhel nyní činí 31,8 stupně (původně 20,6). Pro srovnání: třída G, která je brána coby pravověrný off-road, má nájezdový úhel 28 stupňů. Nechybí ani portálové nápravy, které znáte třeba z Unimogu nebo třídy G.

Lepší představu o schopnostech v terénu vám dá spíše světlá výška – 293 milimetrů (původně 140 mm). Brodit se lze až 40 centimetry vody (původní EQC zvládne 25 cm). Jasně, brodivost není proti pravověrným off-roadům nic moc, ale musíte si uvědomit, že EQC je elektromobil, kde některé věci platí jinak.

Obě verze EQC jsou poháněny dvěma elektromotory s celkovým výkonem 300 kW (408 k) a maximálním točivým momentem 760 Nm. Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola. Dojezd automobilka nespecifikovala, 450 kilometrů jako u výchozího modelu to ale nejspíš nebude.

EQC 4x4² stojí na masivních dvacetipalcových kolech (s pneumatikami o rozměrech 285/50 R 20). I díky výrazným podběhům jeho vzezření evokuje třídu G EQC 4x4² – extrémní off-road, který o metr a půl převyšuje běžná auta a v terénu dovede neuvěřitelné věci. Také je dost drahý, v Česku přišel na více než šest milionů. Přesto si několik zákazníků našel.

To EQC 4x4² se prodávat nejspíš vůbec nebude. „Naším cílem je spojit moderní luxus a udržitelnost s emocionální přitažlivostí. EQC 4x4² ukazuje, jak příjemná může být udržitelná mobilita,“ řekl k tomu Markus Schaefer, člen představenstva Daimler AG zodpovědný za vývoj.

Nevíme, jak to vidíte vy, ale nám se EQC 4x4² hodně líbí. Tipujeme, že Mercedes brzy přijde s elektrickou verzí legendárního „Géčka“. Šéf Mercedesu Ola Källenius loni oficiálně potvrdil, že na něm automobilka pracuje.

Načítám