Článek
Asi jste poznali, že popisovaný stroj je postaven na základech modelu EQC 400 4Matic. Proti němu má samozřejmě výrazně vyšší světlou výšku. Proti výchozímu modelu je to o celých 20 centimetrů a to je hodně znát na terénních schopnostech.
Kupříkladu nájezdový úhel nyní činí 31,8 stupně (původně 20,6). Pro srovnání: třída G, která je brána coby pravověrný off-road, má nájezdový úhel 28 stupňů. Nechybí ani portálové nápravy, které znáte třeba z Unimogu nebo třídy G.
Lepší představu o schopnostech v terénu vám dá spíše světlá výška – 293 milimetrů (původně 140 mm). Brodit se lze až 40 centimetry vody (původní EQC zvládne 25 cm). Jasně, brodivost není proti pravověrným off-roadům nic moc, ale musíte si uvědomit, že EQC je elektromobil, kde některé věci platí jinak.
Obě verze EQC jsou poháněny dvěma elektromotory s celkovým výkonem 300 kW (408 k) a maximálním točivým momentem 760 Nm. Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola. Dojezd automobilka nespecifikovala, 450 kilometrů jako u výchozího modelu to ale nejspíš nebude.
EQC 4x4² stojí na masivních dvacetipalcových kolech (s pneumatikami o rozměrech 285/50 R 20). I díky výrazným podběhům jeho vzezření evokuje třídu G EQC 4x4² – extrémní off-road, který o metr a půl převyšuje běžná auta a v terénu dovede neuvěřitelné věci. Také je dost drahý, v Česku přišel na více než šest milionů. Přesto si několik zákazníků našel.
To EQC 4x4² se prodávat nejspíš vůbec nebude. „Naším cílem je spojit moderní luxus a udržitelnost s emocionální přitažlivostí. EQC 4x4² ukazuje, jak příjemná může být udržitelná mobilita,“ řekl k tomu Markus Schaefer, člen představenstva Daimler AG zodpovědný za vývoj.
Nevíme, jak to vidíte vy, ale nám se EQC 4x4² hodně líbí. Tipujeme, že Mercedes brzy přijde s elektrickou verzí legendárního „Géčka“. Šéf Mercedesu Ola Källenius loni oficiálně potvrdil, že na něm automobilka pracuje.