Článek
Postavit na bázi pohledné a obchodně úspěšné třídy A ještě elegantnější sedan se splývavou zádi (v moderní marketingové mluvě se jim říká „čtyřdveřové kupé“), nebylo těžké rozhodnutí. Nakonec už existoval v přechozí generaci a zákazníci (především v Číně) si ho hodně oblíbili, takže šlo v podstatě o sázku na jistotu.
Současné „áčko“ v hatchbacku navíc představuje vynikající základ. Má skvělý podvozek, slušnou nabídku povedených motorů a interiér, který patří na špičku mezi kompaktními prémiovkami: perfektně zpracovaný minimalistický design, sofistikovaný palubní infotainment se dvěma velkými displeji (základ 2x7“, za příplatek 2x10“) a úžasné ambientní osvětlení, které všemu dodává tu správnou atmosféru výjimečnosti. Tohle auto si vážně užijete.
CLA k tomu přidává ještě pohlednější kabátek s trochou dobře odměřené agresivity. Premiérová Edition 1 bude v nabídce jako CLA250, tedy s 225koňovým přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, aby podpořila své sportovní ambice. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka, vybrat si můžete jen mezi pohonem předních nebo všech čtyř kol. Postupně se ale nabídka motorů rozroste, určitě dojde i na ostřejší AMG verze. Zní to lákavě? Jediný problém je, že u Mercedesu zjevně zapomněli, že podobné auto už vyrábějí…
Jmenuje se třída A sedan a při vší úctě k ladným křivkám CLA, „áčkový“ sedan není o mnoho pozadu. Je také podobně velký a můžete ho mít se stejným motorem. To dělá z CLA tak trochu zbytnou věc, ačkoliv ne, že by duplikace modelů a překrývání cílových skupin německým prémiovým značkám někdy dělalo starosti. Ostatně po třídě A hatchback a třídě A sedan je tu CLA čtyřdveřové kupé (sedan) a dorazí ještě CLA shooting brake (kombi), o chystaném crossoveru GLA ani nemluvě. Rozhodně tedy nehrozí, že byste si u Mercedesu třídy A nedokázali vybrat pro vás vhodnou karosářskou variantu. A přesně o to Mercedesu šlo.