Hlavní obsah

Mercedes-Benz C220d 4Matic – všechno, jak má být

Foto: Jakub Deml

Test céčkového mercedesu. „No a co, je to jen céčko,” ohrnul by možná nos některý ze zhýčkaných automobilistů nebo internetových pozérů. A popravdě řečeno nic, co by předem vystřelilo ze židle i nás. Ale pozor, tohle auto má rozhodně co nabídnout!

Článek

Úvodní odstavec byl možná trochu krutý. Naznačuje ale, že se rozhodně nejedná o vrcholný model této německé automobilky. To ale vůbec nevadí. Stále je to přece Mercedes, a to je znát.

Vypadá? No jako Mercedes!

Vzhledem Mercedes-Benz C220d nijak nezaskočí. Tahle automobilka nepatří k těm, které chtějí za každou cenu šokovat, a mé konzervativní já kdesi v nitru jen souhlasně pokyvuje. Místo extravagance se stuttgarští návrháři drží osvědčeného designu, který zákazníci této značky vyhledávají. To ovšem neznamená, že by bylo céčko nudné, naopak. Autu sluší krásná modrá metalíza a na dynamice mu přidávají zejména povedené Multibeam LED světlomety vpředu, ale i neméně vkusná LEDková světla vzadu.

Foto: Jakub Deml

Modrá metalíza mercedesu sluší

Zklamání se nekoná ani uvnitř

Interiér na vás po usednutí za volant dýchne typickým mercedesovským přepychem. I když nesedíme v žádném z vrcholových modelů automobilky, jako v holobytu se tu rozhodně necítíme. Napomáhá tomu určitě kvalitní zpracování všech materiálů – i u plastové imitace dřeva, kterou najdeme na středovém panelu nebo ve výplních dveří, jsme museli chvilku pátrat, než jsme odhalili, že se nejedná o dřevo pravé. To by sice mercedesu slušelo víc, imitace je však natolik zdařilá, že to autu s lehkostí odpustíme.

Příjemně velký a přehledný displej infotainmentu zpočátku vybízí k tomu ho ovládat dotykem, ale na ovládání pomocí voliče na středovém panelu, případně tlačítky na volantu, si rychle zvyknete. Pochvalu také zaslouží digitální přístrojový štít, který je u céčka novinkou. Můžete si na něm zvolit, co se bude zobrazovat mezi budíky nebo i jak budou samotné budíky vypadat.

Foto: Jakub Deml

Interiér je příjemným místem k žití

Infotainment je přehledný a dobře čitelný, odezva by sice mohla být o něco rychlejší, ale i tak se řadí spíše k těm rychlejším na trhu. Pohodlná sedadla by pak zasloužila kompletní elektrické ovládání – po usednutí vidí člověk na boku ovládání polohy sedadel, a tak zkouší tak dlouho, až nakonec zjistí, že pro posun vpřed a vzad musí sáhnout pod sedadlo a nastavit sedačku mechanicky. Prostoru pro cestující je ale dostatek, vpředu si lidé průměrné výšky nemohou stěžovat, vzadu by pár centimetrů navíc neuškodilo, ale vzhledem k velikosti céčka nelze hovořit o stísněnosti.

A jedeme!

Jestli jsme dosud současný Mercedes řady C chválili a vy se celou dobu těšíte, že teď řekneme jedno velké „ALE”, budete zklamáni. Co se týče jízdních vlastností, je tohle auto totiž přesně takové, jaké ho chcete. Tak zaprvé – je výborně odhlučněné, tiché a kultivované. I při vyšších rychlostech je velmi pohodlné. Námi testovaný kus sice nebyl vybaven adaptivními tlumiči, ale díky nepříliš velkým kolům s ním byla jízda pohodlná i na rozbitějších silnicích a zároveň jsme neměli za volantem pocit, že by vůz při přejíždění nerovností jakkoliv trpěl.

Námi testovaná verze C220d 4Matic disponuje, jak už z názvu vyplývá, dvoulitrovým naftovým čtyřválcem s turbodmychadlem, který pohání všechna čtyři kola. Výkon auta je dostatečný, není to žádný trhač asfaltu, ale 194 koní pod kapotou a 400 Nm točivého momentu poskytuje dostatečnou dynamiku pro jakoukoliv situaci. V kombinaci s šikovnou devítistupňovou automatickou převodovkou se jedná o celek, který se k céčku dokonale hodí. Motor je příjemně svižný, ale zároveň ekonomický, převodovka řadí hladce a v případě potřeby se nebojí podřazovat, tohle auto zkrátka jede přesně tak, jak bychom si představovali.

Dalším příjemným aspektem je spotřeba. Dvoulitrový turbodiesel v kombinaci s devítistupňovým automatem vás opravdu nesežere a při běžné jízdě se kombinovaná spotřeba pohybuje kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů. To je velmi příjemný benefit skvěle vyváženého auta.

V neposlední řadě musíme zmínit i asistenční systémy, kterých v autě není málo. Například adaptivní tempomat umí vůz zpomalovat nejen podle aut jedoucích před vámi, ale také podle dopravních značek, a dokonce i podle mapových podkladů v navigaci; před prudší zatáčkou tak auto umí i samo zpomalit. A vyzkoušeli jsme taky parkovací asistent, který umí sám vyhledat vhodné místo mezi zaparkovanými vozy a zcela samostatně auto zaparkuje. Ne, že bychom to v praxi asi nějak často používali, ale pro ty, kterým dělá problém podélné parkování, je to velmi příjemná funkce, která jim (a možná i majitelům okolních aut) ušetří spoustu nervů.

A co za to všechno? Základní cena Mercedesu C220d je 1 073 270 korun, námi testovaná verze s pohonem všech kol a příplatkovou výbavou vychází na 1 230 446 korun.

Technické údaje
Motordieselový řadový čtyřválec
Zdvihový objem1 950 ccm
Plněníturbodmychadlem
Výkon143 kW (194 koní) při 3 800 ot./min
Točivý moment400 Nm při 1 600–2 800 ot./min
Převodovkadevítistupňová automatická (9G-Tronic)
Pohonvšech kol
Pohotovostní hmotnost1582 kg
Akcelerace 0-100 km/h6,9 sekundy
Maximální rychlost233 km/h
Spotřeba (kombinace)6,0 litrů/100 km
Objem palivové nádrže42 litrů
Kola a pneumatiky225/50 R17
Rozvor2 840 mm
Rozměry (délka/šířka/výška)4 686/1 810/1 442 mm
Související témata:
Vitamin C
Načítám