Hlavní obsah

Mercedes-Benz 560SEL 6.0 AMG asi nikdy nevyjde z módy

Foto: RM Sotheby's

Mercedes-Benz 560SEL 6.0 AMG

Starší modely AMG mají své kouzlo a také početnou základnu fanoušků. Takový model 500E W124 alias Hammer je zkrátka parádně silný německý supersedan. Jeho ceny jsou ale vysoké. Přitom stejný motor V8 najdete i v luxusnějším větším sedanu W126.

Článek

Zatímco dnešní modely AMG leckdy lákají pozérské zákazníky (samozřejmě že ne všechny, ale zkuste mi jinak vysvětlit velkou koncentraci modelů G v této úpravě v luxusních městských čtvrtích), ty starší z osmdesátých let jsou opravdu pro fajnšmekry. Pokud jste také takoví, zamilujete si i tento Mercedes-Benz 560SEL 6.0 AMG generace W126.

Jeden takový model jde do aukce RM Sotheby’s v Essenu, která se pravděpodobně uskuteční na konci června, pokud situace dovolí. Ačkoliv se bude prodávat v domácím prostředí, jde o dovoz z Japonska, kde tyhle staré AMG milují.

Foto: RM Sotheby's

AMG si vždy umělo pohrát s detaily

Velký sedan třídy S je lakován do perleťově šedé metalízy a má typická kola AMG s nízkoprofilovými pneumatikami. Vnitřek je v černém koženém provedení s dřevěným dekorem. Úpravy AMG ale pochopitelně nekončily u výměny kol a zadního spojleru. Pod kapotou je šestilitrový vidlicový osmiválec, díky kterému byla tato verze jedním z nejrychlejších sedanů své doby. To pochopitelně obnášelo i výměnu brzdu a úpravu podvozku.

Foto: RM Sotheby's

Nejcennější část auta - motor 6.0 V8 „Hammer“

Motor 6.0 V8 s přezdívkou Hammer má od AMG jinou vačku, čtyři ventily na každý válec a upravenou hlavu. Výsledkem práce ladičů bylo 380 koní v 5 500 otáčkách a 555 Nm ve 4 000 otáčkách. To vše roztáčelo jen zadní kola přes čtyřstupňový automat. Běžný 560SEL se se svými parametry (280 koní a 430 Nm) může jít stydlivě schovat do koutku.

Model 560SEL AMG 6.0 V8 byl prvním čtyřdveřovým sedanem, který pokořil magických 300 km/h. To bylo do té doby teritorium supersportů, mnohdy nepohodlných nízkých placek. Najednou jste jim mohli stačit v luxusním manažerském sedanu s veškerou komfortní výbavou, alespoň na rovinkách, protože byl pochopitelně těžší. Díky tomu bylo tohle auto ale ideální dopravní prostředek na německé autobahny. Konkrétní kus z dražby má najeto 93 747 kilometrů a je ve skvělém stavu a po nedávném servisu. Jen zatím netušíme, za kolik se prodá. Aukční síň zatím další informace nezveřejnila, a tak nám nezbývá nic, než dál snít.

Související témata:
Načítám