Článek
Ačkoli nejde o 100procentní tovární originál, což může být pro někoho problém, stejně zapadá do kategorie úžasných youngtimerů. Tento kousek má navíc zakázkové rozšíření blatníků, nárazníky ale i další díly karoserie vyrobené z uhlíkových vláken a personalizovaný dřevěný zebrovaný dekor v interiéru i na volantu.
Vůz se dále chlubí velkými brzdami, hodně zapuštěnými litými koly a přepracovaným podvozkem s vinutými pružinami, který může být při správném nastavení lepší než originál. Změn se dočkalo také výfukové potrubí, ovšem pro posouzení jeho zvukové kvality bychom museli automobil slyšet v akci.
Na tachometru modelu Mercedes-Benz 560 SEC AMG Widebody z roku 1989 svítí hodnota 32 tisíc ujetých mil, což je v přepočtu cirka 51 499 kilometrů. Nejde tak o žádný unikátní kousek, nicméně oproti klasickým vozům od AMG své doby rozhodně zaujme originálním pojetím.
Pod kapotou navíc pracuje šestilitrový osmiválec s výkonem 385 koní a točivým momentem 520 Nm, přičemž maximální rychlost je okolo 265 kilometrů za hodinu.
Společnost Russo and Steele, která se o dražbu úžasného Mercedesu stará, odhaduje konečnou cenu v rozmezí 250 až 300 tisíc amerických dolarů, což je v přepočtu asi 5,7 až 6,8 milionu korun. Na světě však existuje ještě pár takto upravených kousků od AMG, takže před nákupem důrazně doporučujeme nechat předmětný vůz prohlédnout expertem – přece jen nejde o čistokrevný originál.
Aukce v arizonském Scottsdale, kde bude automobil vydražen, začíná už ve středu 15. ledna 2020. Tak si pospěšte, do začátku zbývá už jen pár dní.