Článek
Věděli jste, že motor Formule 1 má omezovač v patnácti tisících otáčkách? Přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 l taky musí mít úhel rozevření válců 90 stupňů, všechny válce musí mít stejný objem, motor může mít jen jeden výfuk a minimální hmotnost pohonné jednotky je 145 kg. Toť krátká citace z technických předpisů.
A vám asi začíná být jasné, že upravit takový motor, v dnešní době přísných emisních limitů, není úplná hračka. Už jen snížit ten volnoběh, aby motor běžel čistě na 1 200 otáček, splňoval emisní limity a zároveň fungoval v různých provozních podmínkách, tedy při různých teplotách, vlhkosti vzduchu a při různém zatížení, to vše bez přítomnosti závodního inženýra, to musel být pro techniky AMG docela oříšek. Spíš ořech, když Mercedes přiznává devět měsíců zpoždění ve vývoji jen kvůli pohonné jednotce.
Ale podívejte se na záběry z Nürburgringu pořízené společností CarSpyMedia, dejte zvuk naplno a užijte si sladký zvuk vydávaný přeplňovaným motorem V6 a hned vám bude jasné, že kouzlo motoru F1 nikam nezmizelo, že tohle opravdu zní jako auto, se kterým Lewis Hamilton vyhrává jeden závod za druhým.
Zvlášť pozorní čtenáři si jistě všimnou, že ve videu jsou hned dvě auta, byť mají stejné poznávací značky. Poznáte to podle různých zpětných zrcátek. Podle všeho jde tedy o sestřih hned z několika různých testů.
Podrobnosti o AMG One si pak můžete přečíst zde, tady jen připomínáme, že motor z F1 bude podporovaný hned čtveřicí elektromotorů. Výkon celé této soustavy je 1 000 koní, přičemž zrychlení na 200 km/h nemá přesáhnout pět sekund.
Je téměř jisté, že AMG One má všechny předpoklady k tomu, aby si urvalo nový rekord na Nürburgringu. Je jen otázkou, kdy aktuální rekord 6 minut a 43,61 sekundy padne. A AMG One může mít aktuálně konkurenci snad jen v podobě Astonu Martin Valkyrie, což je další hypersport zrozený víc pro okruhové ježdění než pro městský provoz.