Článek
Supersportovní Mercedes-AMG GT se světu ukázal už před šesti lety a na jeho bázi vzniklo hned několik verzí – základní 476koňové GT, rychlejší 510koňové GT S, ještě rychlejší 557koňové GT C a dosud nejrychlejší 585koňové GT R (to vše jste mohli mít i v otevřené verzi s plátěnou střechou), na vrcholu pak stálo okruhově zaměřené GT R Pro s propracovanou aerodynamikou a podvozkem naladěným na okruhy. Člověk by skoro řekl, že už je dost z čeho vybírat. Inženýři AMG ale chtěli posunout laťku ještě o trochu výš…
Proto výrazně přepracovali svůj (už tak dost nabroušený) dvakrát přeplňovaný 4,0 V8 a vyzbrojili ho vedle nových vačkových hřídelí, mazání se suchou vanou, větších turbodmychadel a mezichladičů stlačeného vzduchu a nového výfukového potrubí především plochou klikovou hřídelí, kterou jinak najdete u závodních a výjimečných silničních aut (Ferrari, McLareny, Porsche 918 Spyder nebo Mustangu Shelby GT 350).
Z motoru tak vydolovali neuvěřitelných 730 koní dosahovaných v rozmezí 6 700 a 6 900 otáček za minutu, přičemž červené pole je jen o kousek výš u 7 200 otáček. Připravte se tedy na to, že ho budete muset pořádně točit (což u turbomotoru není vždy zvykem), ačkoliv se můžete opřít i o mohutnou horu točivého momentu 800 Nm dostupného v rozmezí 2 000 a 6 000 otáček.
Všechna tahle síla roztáčí přes posílenou, bleskově řadící sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku pouze zadní kola. Díky tomu AMG GT Black Series vystřelí na stovku za pouhých 3,2 sekundy, na dvoustovce jste pod devět sekund a pelášit můžete až 325 km/h… pokud na to najdete odvahu.
Možná ještě důležitější než monstrózní výkon je propracovaná aerodynamika, na níž se mohli inženýři vyřádit víc než u závodních aut svázaných přísnými regulemi. Na přídi tak najdete velký splitter a menší křidélka, v kapotě přibyly otvory sání a výdechu vzduchu (včetně žaber v předních blatnících), za předními koly jsou výdechy horkého vzduchu z motoru a pod nimi upravené prahy, záď zdobí široký difuzor zmáčknutý mezi čtyři macaté koncovky výfuku, a hlavně gigantické křídlo s aktivními prvky.
Celý tento promyšlený aerokit (vyvedený především v lehoučkém, ale extrémně tuhém karbonu) generuje v rychlosti 250 km/h úctyhodný přítlak 400 kg, což by spolu se speciálními lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 (na 19“ kolech vpředu a 20“ vzadu) mělo AMG GT Black Series pomoci získat vysokou stabilitu v rychlých zatáčkách. Na to jsme zvědaví, protože tento předpoklad potvrdí útokem na rekordní čas na kolo na slavném Nürburgringu (aktuálně ho drží Lamborghini Aventador SV J s časem 6:45 min), kde byl tento okruhový specialista rozsáhle testován…
Jak už teď jistě chápete, AMG GT Black Series je hodně exkluzivní speciál. Sotva se tak můžete divit, že ho Mercedes bude vyrábět jen v exkluzivní sérii a pověsí na něj exkluzivní cenovku. Ta by podle zahraničních zdrojů měla (po započtení daní) dosahovat zhruba trojnásobku ceny základního AMG GT, tedy skoro 10 milionů korun. Rychlost není nikdy levná.