Článek
Na první pohled je vše v pořádku. Třída A dostala nové agresivně vyhlížející nárazníky, které se doslova zubí aerodynamickými prvky. Samozřejmě nechybí zadní difuzor s dvojicí výfukových koncovek, ale ani velké křídlo, jež výhružně trčí z víka zavazadelníku. Přesto se ale nejedná o „to nejvíc“, co třída A do budoucna předvede. Současná novinka totiž nenese název A45, ale jenom A35. Na ostřejšího sourozence si ještě chvíli počkáme.
Ani tak se ovšem nedá říci, že by A35 někde zaostávalo. Pod jeho kapotou se nachází nově vyvinutý dvoulitrový řadový čtyřválec stojící na platformě motoru M 260 ze standardních modelů. Agregát disponuje odlehčeným hliníkovým blokem a pochopitelně přeplňováním zdvojeným „twin-scroll“ turbodmychadlem. Výkon vyšplhal na důstojných 306 koní při 5800 otáčkách a točivého momentu 400 N.m je dosahováno ve 3000 otáčkách. Jen pro porovnání nejvýkonnější A45 z předešlé generace mělo hned 381 koní a 475 N.m, jenže A35 je „nižší“ model. Nové A45 teprve přijde a podle dostupných informací překročí hranici 400 koní.
Síla se nese na aktivní pohon všech kol přes sedmistupňový dvouspojkový automat. Poměr síly mezi nápravami zajišťuje elektromechanická spojka, která je schopná přenášet 100 % na přední nápravu, případně sílu rovnoměrně rozdělit mezi předek a zadek. To všechno znamená, že z nuly na sto vypálí „baby-AMG“ za 4,7 sekundy. Maximálka je pak elektronicky omezená na 250 km/h.
Převodovka byla podobně jako systém odpružení a spousta dalších položek adekvátně odladěna sportovní divizí AMG. Karoserie získala výztuhy a některé podvozkové komponenty jsou z hliníku, aby se snížila neodpružená hmota. Jiné jsou díly řízení a bezpečné zastavení zajišťují pořádně dimenzované brzdy. Předek je osazen kotouči o průměru 350 mm s jednodílnými čtyřpístkovými brzdiči, zadek potom kotouči s průměrem 330 mm a jednopístky. Adaptivní tlumiče jsou nastavitelné ve třech úrovních a celkově tužší než ve standardních motorizacích. Zajímavostí je taky výfukový systém s aktivní klapkou reagující na jízdní režimy. Při běžné jízdě zůstává auto tiché, při té sportovní pak trochu zařve.
Přestože dává interiér skrze loga AMG najevo svou specifičnost, základní rozmístění prvků zůstává. V přední části je tedy důležitá dvojice displejů kombinující budíky a poslední verzi infotainmentu s hlasovým ovládáním, navigací a všemi náležitostmi. Řidiči toužící po zlepšení mohou využít i datový záznam při jízdě na okruhu s monitorováním 80 různých hodnot. Systém umí kromě jiného taky měřit časy zrychlení a dokonce zobrazit mapu okruhu s ideální stopou. Několik významných tratí je přitom uloženo již dopředu.
Základní AMG model si střihne premiéru pro veřejnost na autosalonu v Paříži a prodeje startují na některých trzích ještě v říjnu tohoto roku. A35 se chce porvat s Golfem R, nejvýkonnějším Leónem Cupra nebo s Audi A3.