Hlavní obsah

McLaren Senna GTR aspiruje na nejrychlejší hypersport světa

Foto: McLaren

McLaren Senna GTR

Hledáte-li opravdu rychlé auto, to nejrychlejší, které by se vůbec dalo pořídit, právě jste ho našli. Tím speciálem, který se dá překonat leda tak monopostem F1, je zbrusu nový McLaren Senna GTR určený výhradně na okruhy. Ostatně, právě zde mu vzhledem k jeho síle a specifikaci bude nejlépe.

Článek

Pojem hypersport vám asi není cizí, vždyť používán je hned k několika modelům různých značek. Pokaždé jde o lehce extrémní auta, ale ne vždy je to označení tak úplně správné. Ale v případě Senny GTR je označení hypersport naprosto regulérní. Tohle auto je totiž hyper hned v několika směrech! Ale začneme hezky od začátku. Senna GTR, ještě jako koncept, byl představen přesně před rokem na autosalonu v Ženevě. Sklidil velký úspěch, který se znásobil v ten moment, kdy McLaren oznámil, že koncept nakonec půjde do výroby.

Jde vlastně o nástupce modelu P1 GTR, který ale prošel velkou spoustou úprav a vylepšení, až se z něj stalo něco, o čem si budou vyprávět i další generace milovníků rychlých aut. Do toho extrému automobilka mohla svou novinku dostat hlavně proto, že je určena výhradně k okruhové jízdě. Na silnici byste se s tímto monstrem stejně jen trápili. Jeho potenciál je totiž vpravdě závodní. O pohon se stará přeplňovaná V8 uložená za zadní nápravou, která má výkon naladěný na 825 koní a točivý moment na 800 Nm. Nepřijde vám to zase tak zajímavé? Vydržte, tohle nejsou ještě všechny hodnoty, které byste měli znát.

Auto totiž váží pouhých 1 188 kilogramů, což znamená, že na tunu hmotnosti má výkon 694 koní.  Tohoto výkonu bylo dosaženo pomocí nových map řídicí jednotky a odstraněním sekundárního katalyzátoru. Vlastně tak jde o lehký tovární tuning modelu P1 GTR. Kromě zmiňovaného super výkonu Senna GTR nabídne také vskutku příkladnou aerodynamiku s přítlačnou silou. Mimochodem, právě té přítlačné síly dokáže speciálně vyvinutá karoserie generovat téměř tunu!

Jak už to dnes bývá, je i tato super novinka prošpikována elektronikou. Nebudeme vás zdržovat výčtem bezpečnostních asistentů – Senna GTR jich vzhledem ke své závodní příslušnosti moc nemá a ani nepotřebuje. Ovšem zajímavé je, že pilotovi (pojem řidič se k tomuto vozu moc nehodí) nabídne trojici jízdních režimů – Wet, Track a Race. Kromě toho je dobré vědět, že všechen ten výkon přenáší sedmistupňová převodovka SSG.

McLaren potvrdil, že má v plánu vyrobit asi 500 kusů této okruhové bestie. Některé si jistě rozeberou soukromí majitelé, jiné se s největší pravděpodobností objeví v různých závodních týmech. Všichni ale musí počítat s ne úplně nízkou cenovkou. McLaren si hyper auto cení na 1,1 milionu liber, tedy v přepočtu takřka 33 milionů korun.

Načítám