Článek
Pojem hypersport vám asi není cizí, vždyť používán je hned k několika modelům různých značek. Pokaždé jde o lehce extrémní auta, ale ne vždy je to označení tak úplně správné. Ale v případě Senny GTR je označení hypersport naprosto regulérní. Tohle auto je totiž hyper hned v několika směrech! Ale začneme hezky od začátku. Senna GTR, ještě jako koncept, byl představen přesně před rokem na autosalonu v Ženevě. Sklidil velký úspěch, který se znásobil v ten moment, kdy McLaren oznámil, že koncept nakonec půjde do výroby.
Jde vlastně o nástupce modelu P1 GTR, který ale prošel velkou spoustou úprav a vylepšení, až se z něj stalo něco, o čem si budou vyprávět i další generace milovníků rychlých aut. Do toho extrému automobilka mohla svou novinku dostat hlavně proto, že je určena výhradně k okruhové jízdě. Na silnici byste se s tímto monstrem stejně jen trápili. Jeho potenciál je totiž vpravdě závodní. O pohon se stará přeplňovaná V8 uložená za zadní nápravou, která má výkon naladěný na 825 koní a točivý moment na 800 Nm. Nepřijde vám to zase tak zajímavé? Vydržte, tohle nejsou ještě všechny hodnoty, které byste měli znát.
Auto totiž váží pouhých 1 188 kilogramů, což znamená, že na tunu hmotnosti má výkon 694 koní. Tohoto výkonu bylo dosaženo pomocí nových map řídicí jednotky a odstraněním sekundárního katalyzátoru. Vlastně tak jde o lehký tovární tuning modelu P1 GTR. Kromě zmiňovaného super výkonu Senna GTR nabídne také vskutku příkladnou aerodynamiku s přítlačnou silou. Mimochodem, právě té přítlačné síly dokáže speciálně vyvinutá karoserie generovat téměř tunu!
Jak už to dnes bývá, je i tato super novinka prošpikována elektronikou. Nebudeme vás zdržovat výčtem bezpečnostních asistentů – Senna GTR jich vzhledem ke své závodní příslušnosti moc nemá a ani nepotřebuje. Ovšem zajímavé je, že pilotovi (pojem řidič se k tomuto vozu moc nehodí) nabídne trojici jízdních režimů – Wet, Track a Race. Kromě toho je dobré vědět, že všechen ten výkon přenáší sedmistupňová převodovka SSG.
McLaren potvrdil, že má v plánu vyrobit asi 500 kusů této okruhové bestie. Některé si jistě rozeberou soukromí majitelé, jiné se s největší pravděpodobností objeví v různých závodních týmech. Všichni ale musí počítat s ne úplně nízkou cenovkou. McLaren si hyper auto cení na 1,1 milionu liber, tedy v přepočtu takřka 33 milionů korun.