Hlavní obsah

McLaren konečně ukázal své nové luxusní a výkonné GT

Foto: McLaren

McLaren GT

Vypadá to, že se brzy dočkáme velkého souboje supersportovních GT. Italská značka Ferrari ještě tento měsíc jedno představí, ale před pár dny ji předběhl McLaren, který své super rychlé a luxusní GT, tedy Grand Tourer, už uvedl. A je to vůbec poprvé, kdy britská značka podobně laděný model představila.

Článek

Prakticky okamžitě po uvedení začaly na sociálních sítích kolovat debaty na téma designu nového modelu. Jedni říkají, že na první pohled jde o jasný McLaren. Jiní zase, že ve tvarech nového GT vidí trochu Pagani, trochu Ferrari a trochu Aston Martin. Jestli je to tak nebo tak, to rádi necháme na individuálním posouzení každého z vás. Jenom přiznáme, že se nám novinka z britské dílny opravdu hodně líbí. Co nás ale vlastně trochu zarazilo, to je označení GT, protože auto by se dalo zahrnout spíše do kategorie super kupé. McLaren má ale jasno, a tak mu Grand Tourer nebudeme vyvracet. Ostatně, automobilka tvrdí, že právě tímto modelem kategorii GT zcela nově definuje a ukáže, jak by měla vypadat. Odvážná slova, která však McLaren dokládá činy.

Nové GT je na jednu stranu celkem praktické, ostatně v galerii se přesvědčíte, že do zavazadelníku se vejde i golfový bag a ještě zbyde místo. Nejde ale o kufr, jak ho znáte, jde o jakousi velkou odkládací přihrádku umístěnou nad motorem, jejíž objem je ale 420 litrů! Mimochodem, kromě bagu se tam vejdou i lyže, takže vaše dovolená v Aspenu může dostat úplně novou podobu. Jistá praktičnost je ale jen jedna stránka. Tou druhou jsou sportovní geny nového GT, důraz na ovladatelnost, komunikativnost s řidičem a zábavnost. Další úložný prostor o objemu 150 litrů je pak pod kapotou, takže GT nabídne místo na 570 litrů zavazadel. McLaren tak vytvořil něco jako supersportovní hybrid, se kterým pohodlně přejedete půlku Evropy, abyste pak zajeli super čistou stopu na některém ze známých závodních okruhů. Právě tato kombinace je u sportovně laděných automobilek dnes velmi oblíbená a je otázkou, kdy podobných modelů začneme na silnicích potkávat více.

Nechme ale stranou zavazadlové prostory a pohodlnost. Pojďme se podívat spíše na to, co vlastně novému GT propůjčuje přívlastek supersport. V prvé řadě je to fakt, že na jeho výrobu automobilka použila notně přepracovaný karbonový monokok MonoCell II-T, který už z jejích modelů znáte. Přidala k tomu nízké těžiště díky nízko umístěnému motoru, a hlavně novinku osadila velmi zajímavou a výkonnou motorizací. Mluvíme tu o agregátu s označením M840GTE, pod čímž najdete V8 o objemu 3,8 litru, jejíž výkon je 620 koní a točivý moment 630 Nm. Z nuly na 100 km/h nové GT vystřelí za 3,2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 326 km/h. A to jsou hodnoty, které k super autu prostě patří. A ještě jedno číslo musíme přidat. McLaren udržel pohotovostní hmotnost auta na pouhých 1 530 kilogramech!

Jak už jsme ale řekli výše, nejde o čistokrevný sporťák. Proto automobilka novince upravila podvozek tak, aby auto bylo o něco vyšší a zvládalo tak nástrahy každodenní jízdy. Majitel bude mít navíc k dispozici možnost přizvednout si přední nápravu, aby si třeba o příčný práh nepoškodil nárazník. K tomu McLaren zapracoval například i na brzdách. Ty jsou nastaveny tak, aby fungovaly jednak při popojíždění v koloně, ale také po zahřátí třeba právě během jízdy na okruhu nebo na oblíbené okresce. A mezi námi, to je pro spoustu automobilek velký problém. Pak se vám stane, že brzdy fungují až po zahřátí, což může být ve městě celkem problém. Zdá se ale, že McLaren přišel na způsob, jak to vyřešit.

Spolu s představením McLaren oznámil, že novinku už si zákazníci mohou objednávat a první by se měli dočkat ještě koncem tohoto roku. A cena? Ve Velké Británii McLaren GT startuje na částce 163 000 liber, tedy necelých 5 000 000 Kč.

Načítám