Článek
McLaren Elva měl být od samého začátku velkolepou oslavou závodní historie. V šedesátých letech totiž samotný Bruce McLaren závodil v Britském poháru sportovních vozů se svým autem McLaren Elva M1A, parťáka mu tehdy dělal Chris Amon. Auto zaujalo především poměrem váha a výkon, protože vůz, který vážil jen něco málo přes 800 kilogramů, poháněl upravený osmiválec s výkonem 310 koní. Šlo o V8 z Oldsmobilu, kterou McLaren převrtal z 3,5 na 4,5 litru a osadil ji čtyřmi karburátory Weber.
Nová Elva už má svůj vlastní motor, pohání ji dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 804 koní. Vůz má sedmistupňovou převodovku, pohon zadních kol a na stovku vystřelí za méně než tři sekundy, na 200 km/h se pak rozjede za 6,7 vteřiny, tedy o desetinu vteřiny rychleji, než to zvládne okruhově orientovaný model McLaren Senna.
Stejně jako ostatní McLareny, tak i Elva sází na karbonový monokok a panely karoserie ze stejného materiálu. Vůz se obejde nejen bez střechy, ale i bez čelního okna, protože McLaren chytře využil aerodynamiku, takže auto vepředu nasává vzduch, aby ho usměrnilo do otvoru před kabinou, pasažéry tak chrání jakýsi větrný štít. Čím rychleji jedete, tím lépe to funguje. Za příplatek prý ale bude i běžný čelní deflektor, to pro ty slabší kusy.
Když McLaren představil Elvu, rovnou řekl, že jich vyrobí jen 399 kusů a že cena vozu bude začínat na částce 1,7 milionu dolarů, tedy cca 40 milionů korun. V případě zájmu je podle výrobce možné vůz dále upravovat oddělením McLaren Special Operations (MSO). A to se v tomto případě také stalo.
Je skoro neuvěřitelné, že stačilo opravdu velmi málo, aby se Elva proměnila v mimořádně atraktivní auto. MSO vlastně nepoužilo žádné technické úpravy, Elva má stejné i ráfky, natož aby se měnil výkon motoru nebo něco na podvozku. Charakter vozu ale změnily válečné barvy připomínající původní závodní vůz M1A z poloviny šedesátých let. Kromě lakování karoserie se změnila ještě barva kůže, která byla použitá na čalounění sedadel a palubní desky.