Článek
765LT vychází z typu 720S, což je momentálně jeden z nejpovedenějších supersportů na světě. A také jeden z nejrychlejších – ve sprintu na čtvrt míle je údajně třetím nejrychlejším sériovým vozem na světě, hned za Bugatti Veyron Super Sport a prvním McLarenem P1. Jen málokdo by se tak odvážil tvrdit, že 720S potřebuje více výkonu.
To je sice pravda, ale posílená verze 765LT už je i tak vyprodaná – všech 765 kusů zná své majitele. Řada je tedy na otevřené verzi s přídomkem Spider. Pochopitelně tu i nadále jde hlavně o zvýšení výkonu, odlehčení a také je mnohem patrnější vliv motorsportu, zejména v kabině. Je zajímavé, že i když je 765 LT Spider o nějakých 50 kilogramů těžší než kupé, je stále o nezanedbatelných 80 kilo lehčí než 720S Spider.
Hlavní výhodou Spideru bude vítr ve vlasech a co je hlavní – daleko lepší soundtrack, protože se staženou střechou si mnohem lépe užijete ten uřvaný 4,0l osmiválec twin-turbo o výkonu (překvapivě) 765 koňských sil. Střecha se dá stahovat i natahovat klidně až do městské padesátky, jde přitom o záležitost pouhých 11 vteřin. Bezpečnost? Ale jděte! Kolem celé kabiny jsou ukryté superpevné karbonové výztuhy, které posádku chrání i v případě převrácení.
I přesto je tu více úprav než jen více výkonu a méně hmotnosti. Tak například automatická převodovka s dvojitou spojkou má upravené zpřevodování, takže je řazení o 15 procent rychlejší než už u tak dost rychlého 720S. Zrychlení z nuly na sto trvá pouhých 2,8 sekundy, což je na auto se zadním pohonem vynikající hodnota, maximálka je pak 330 km/h. Není tedy divu, že 765LT Spider je nejrychlejším kabrioletem, který v McLarenu kdy vyrobili.
Stejně jako u verze s pevnou střechou vznikne 765 exemplářů, přičemž kvóta na výrobu během roku 2021 už je vyčerpána – pokud si tedy ještě stihnete objednat své vlastní 765LT Spider, neočekávejte jej dřív než začátkem příštího roku. Cena začíná na částce 310 500 liber, tedy 9,3 milionu Kč.