Článek
24 hodin Le Mans patří k nejprestižnějším a nejnáročnějším závodům na světě. Během 1 440 minut se otestuje úplně všechno – nejen výkon, spolehlivost a robustnost auta, ale i řidiče, potažmo řidičů. V případě McLarenu jde o velmi zajímavý triumf hlavně proto, že se jim to podařilo hned napoprvé – ostatní velcí hráči, s výjimkou Ferrari, na to vždy potřebovali alespoň jeden nebo i tři pokusy.
Další zajímavostí je, že navzdory podmínkám (nebo možná spíš právě díky nim) vyhrál legendární McLaren F1, který patřil do nižší kategorie LM GT1, a porazil tak i obávané a zběsile rychlé prototypy, řízené největšími esy a zkušenými matadory té doby. A právě tuto událost slaví McLaren 720S s přídomkem Le Mans – senzaci, kdy se McLarenu F1 GTR podařilo umístit na prvním, třetím, čtvrtém, pátém a třináctém místě.
Tato Le Mans edice, podobně jako stroj, se kterým zvítězila posádka Dalmas-Lehto-Sekiya, používá dvoubarevné barevné schéma, samozřejmě však bez startovních čísel a log sponzorů. Je to připomínka, že někdy je klíčem k úspěchu prostě nejen rychlost samotná, ale i spolehlivost, výdrž… a občas také shoda náhod.
U srdce zahřejí i kola v retro designu, která přesně kopírují ráfky na McLarenu F1 ve verzi LM, což byla vlastně silniční verze závodní F1 GTR – pod retro koly se potom ukrývají brzdové třmeny se zlatým nátěrem. McLarenů 720S Le Mans vznikne 50 kusů, do Evropy se jich má dostat šestnáct.
Jako odkaz na starou F1 GTR dostala 720S také střešní nádech sání v lesklé černé barvě, který, jak byste u McLarenu mohli čekat, je plně funkční, žádné pozlátko. Zda extra porce vzduchu díky sání zvyšuje u verze Le Mans výkon, to nám však známo není. Pod nádechem je potom prosklený průhled do motorového prostoru z lehkého polykarbonátu, takže 720S Le Mans bude o nějaký ten dekagram lehčí. To ale není tak úplně třeba – McLaren 720S pohání modernizovaný 4,0l osmiválec twin-turbo, který tuto placku i přes pohon výhradně zadní nápravy rozburácí na stovku pod tři vteřiny.
Označení 720S odkazuje na výkon v koňských silách. Pokud své 720S popustíte uzdu třeba na německé dálnici, zpomalí ji odpor vzduchu až v rychlosti 340 km/h. Verze Le Mans se bude prodávat buďto v klasické oranžové barvě McLaren Orange nebo kovově šedé Sarthe Grey (podle okruhu Le Mans, jehož oficiální název je Circuit de la Sarthe). Spodek karoserie je vždy nalakován tmavě šedou, jako tomu bylo u vítězného F1 GTR v barvách Ueno Clinic.
Le Mans ročníku 1995 byl jeden z nejnapínavějších, nejnáročnějších a hlavně nejpromočenějších ročníků, který se kdy jel. Začalo pršet zhruba hodinu po startu závodu a vydrželo to tak až do rána druhého dne s tím, že během dopoledne se stále dostavila sem tam přeháňka. McLareny těžily ze spolehlivé konstrukce, skvělého vyvážení a hlavně nezáludného chování, které bylo v extrémně náročných podmínkách klíčové.