Článek
Automobilové polepy se dnes už neomezují jen na reklamy na závodních autech – ne zřídkakdy jsme svědky polepů tradičních závodních barev na moderních sportovních vozech, což je ta lepší varianta. V horším případě jsme svědky chromovaných výstředností, jako je třeba tato. Jsou však i výjimky, kterým jejich výstřednost po přivření oka odpustíte.
Poslední dobou však frčí polepy, které budí dojem rezavého a celkově opotřebeného auta – jenže japonský úpravce Liberty Walk Performance tuto vizi dotáhl ještě dál. No jen si to představte. Žijete v paralelním světě – kde buďto k černobylské havárii došlo až ve 21. století, nebo McLaren vyráběl silniční auta už v 80. letech – a musíte opustit své milované bydliště. A tak vezmete ženu, děti a prcháte do bezpečí. Jenže váš McLaren 650S musel zůstat ve městě zasaženém havárií.
Pak se po letech vrátíte na „místo činu“ a váš McLaren vypadá… vlastně skvěle. Lak je sice trochu zašlý, dveře už stačili „otagovat“ sprejeři, ale jinak je vše v naprostém pořádku – to je ale náhodička! Z původního sytě oranžového laku už příliš nezbylo, ale na atraktivitě McLarenu to neubralo – vlastně spíš naopak.
Jestli se chlapi z Liberty Walk nechali inspirovat právě takovouto vizí, si můžeme samozřejmě jen domýšlet, ale design je to přinejmenším zajímavý. A jelikož jde o práci šílenců z „LBWK“, jak zní jejich oficiální zkratka, tak jistě víte, že nezůstalo jen u povrchových úprav, ale že došlo i na nějaké to hloubkové říznutí do karoserie tohoto britského supersportu.
Mohutné zadní přítlačné křídlo asi netřeba zmiňovat, to zaujme hned na první pohled. Bližší pohled však odhalí rozšířené blatníky, které jsou k původní karoserii stylově přichycené pomocí nýtů (ostatně jako se to dělalo v osmdesátkách), a k nim samozřejmě patří adekvátní přední nárazník s novým spoilerem, zadní nárazník s upraveným difuzorem a nové boční prahy, aby vše hezky sedělo k rozšířené karoserii. Jako třešnička na tomto doslova radioaktivním dortu jsou tu macatá kovaná kola od renomované firmy HRE.
Ptáte se na výkon? Inu, jde o McLaren 650S, takže by snad nebylo ani třeba se šťourat pod kapotou, že? Kupodivu přesně to si prý v Liberty Walk řekli také. Uznejte však sami, že by se asi málokdo zlobil za supersport s 3,8l dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 650 koní, který tento McLaren rozburácí na stovku za rovné tři vteřiny a pokračuje až na magických 330 km/h. Takže tentokrát tu lenost chlapům z Liberty Walk odpustíme…