Článek
Tušíme, že první bylo Ferrari, které nabídlo nejnabroušenější verzi svého supersportu i ve verzi „nahoře bez“ – šlo o limitovanou sérii (499 kusů) modelu 430 Scuderia Spider 16M zasvěceného oslavě 16. vítězství poháru konstruktérů v závodech F1. Už tehdy to nedávalo smysl: proč byste chtěli nabroušené auto, a pak mu zhoršili torzní tuhost odstraněním střechy, kterou na okruhu, kam bylo auto určeno, stejně musíte mít nahoře? Vždyť na obyčejné svižné brouzdání s větrem ve vlasech nepotřebujete prořezané slicky, 6bodové pásy ani hasičák pod nohama, nebo ano?
Ale ukázalo se, že takhle zákazníci supersportů nepřemýšlí. Oni nejspíš nepřemýšlí vůbec a prostě kupují to nejdražší a nejexkluzivnější zboží. Proto si můžete pořídit 488 Pista Spider, Huracán Performante Spyder a nyní konečně taky 600LT Spider (aspoň, že Porsche stále dělá 911 GT3 RS jen s pevnou střechou).
Pokud vám však primárně jde o časy na okruhu, neměla by to být vaše první volba. Spider má totiž sice stejný výkon (twin-turbo 3,8 V8 dává 600 koní a 620 Nm) jako kupé, ale kvůli strukturálnímu zpevňování a přidanému mechanismu střechy váží o 50 kg víc. To znamená, že na stovku sice zrychlí za stejné 2,9 sekundy, ale na dvoustovce je už o 0,2 sekundy později (8,4 sekundy). Maximálka je pak shodných 324 km/h (se staženou střechou se „sníží“ na 315 km/h).
Fakticky ale nejde o žádný velký rozdíl, což je ohromný konstruktérský úspěch. Jako bonus získáte možnost si za slunečného počasí po cestě z okruhu stáhnout střechu a zaposlouchat se do zlostného vrčení a prskání motoru, který má otevřené výfuky vyvedené vzhůru kousek od vašich uší. S hmotností 1 297 kg (o metrák lehčí než 570S) navíc stále patří mezi ty nejlehčí supersporty na trhu a poměr výkonu a hmotnosti 463 koní na tunu slibuje spoustu zábavy.
Se střechou nebo bez ní, McLaren 600LT je prostě špičkové auto. U Spideru v nás pořád hlodá červíček nedůvěry k úmyslům majitele, takže pokud si ho za těch cca 6 milionů koupíte, vyrazte s ním čas od času na okruh – kvůli své pověsti pravého řidiče a ne pozéra, kvůli nadšeným fanouškům, a hlavně kvůli autu samotnému. Byla by totiž škoda nevypustit ho hrát si na hřiště, pro které bylo stvořeno.