Hlavní obsah

McLaren 600LT Spider – dlouhý ocas bez střechy

Foto: McLaren

K verzi kupé se přidal i otevřený Spider – je to volba řidičů nebo pozérů?

McLaren pokračuje v produktové ofenzivě a k nabroušenému kupé 600LT přidává nabroušený 600LT Spider – čili verzi s pevnou skládací střechou. Jo, vážně, okruhová pila se stahovací střechou. Je 600LT Spider nejzbytečnější výkonné auto ušité na míru pozérům, nebo je to pořád auto pro pravé řidiče?

Článek

Tušíme, že první bylo Ferrari, které nabídlo nejnabroušenější verzi svého supersportu i ve verzi „nahoře bez“ – šlo o limitovanou sérii (499 kusů) modelu 430 Scuderia Spider 16M zasvěceného oslavě 16. vítězství poháru konstruktérů v závodech F1. Už tehdy to nedávalo smysl: proč byste chtěli nabroušené auto, a pak mu zhoršili torzní tuhost odstraněním střechy, kterou na okruhu, kam bylo auto určeno, stejně musíte mít nahoře? Vždyť na obyčejné svižné brouzdání s větrem ve vlasech nepotřebujete prořezané slicky, 6bodové pásy ani hasičák pod nohama, nebo ano?

Ale ukázalo se, že takhle zákazníci supersportů nepřemýšlí. Oni nejspíš nepřemýšlí vůbec a prostě kupují to nejdražší a nejexkluzivnější zboží. Proto si můžete pořídit 488 Pista Spider, Huracán Performante Spyder a nyní konečně taky 600LT Spider (aspoň, že Porsche stále dělá 911 GT3 RS jen s pevnou střechou).

Foto: McLaren

Verzi LT (Long Tail) poznáte podle pevného křídla (generuje přítlak 100 kg při 250 km/h) a vzhůru vyvedených výfuků

Pokud vám však primárně jde o časy na okruhu, neměla by to být vaše první volba. Spider má totiž sice stejný výkon (twin-turbo 3,8 V8 dává 600 koní a 620 Nm) jako kupé, ale kvůli strukturálnímu zpevňování a přidanému mechanismu střechy váží o 50 kg víc. To znamená, že na stovku sice zrychlí za stejné 2,9 sekundy, ale na dvoustovce je už o 0,2 sekundy později (8,4 sekundy). Maximálka je pak shodných 324 km/h (se staženou střechou se „sníží“ na 315 km/h).

Fakticky ale nejde o žádný velký rozdíl, což je ohromný konstruktérský úspěch. Jako bonus získáte možnost si za slunečného počasí po cestě z okruhu stáhnout střechu a zaposlouchat se do zlostného vrčení a prskání motoru, který má otevřené výfuky vyvedené vzhůru kousek od vašich uší. S hmotností 1 297 kg (o metrák lehčí než 570S) navíc stále patří mezi ty nejlehčí supersporty na trhu a poměr výkonu a hmotnosti 463 koní na tunu slibuje spoustu zábavy.

Se střechou nebo bez ní, McLaren 600LT je prostě špičkové auto. U Spideru v nás pořád hlodá červíček nedůvěry k úmyslům majitele, takže pokud si ho za těch cca 6 milionů koupíte, vyrazte s ním čas od času na okruh – kvůli své pověsti pravého řidiče a ne pozéra, kvůli nadšeným fanouškům, a hlavně kvůli autu samotnému. Byla by totiž škoda nevypustit ho hrát si na hřiště, pro které bylo stvořeno.

Načítám