Článek
Uvedení nové trojky na český trh se už blíží mílovými kroky, a Mazda nám proto pouští stále více a více informací. Už víme, že je to kus krásného auta a že je našlapaná moderní technikou (adaptivní LED světla, nálož jízdních asistentů, 8,8“ infotainment s ovládáním dotykem nebo otočným ovladačem, digitální palubka a head-up displej, 360° kamerový parkovací systém, atd.).
Také už víme, že má přívětivý ceník s velmi solidním základem (16“ litá kola, klimatizace, digitální palubka + head-up, nouzové brzdění, adaptivní tempomat a hlídání jízdy v pruhu, zadní parkovací senzory a další). Teď konečně známe také parametry motorů – dvoulitrového benzinu SKY-G se 122 koni a osmnáctistovkového turbodieselu SKY-D s 270 Nm.
My jsme ale přece jen nejvíc zvědaví na nový motor SKY-X, který má přinést výkony a charakter benzinových jednotek kombinovaný s úsporností dieselu – to vše díky vysokému kompresnímu poměru při nízkém zatížení, přeplňování kompresorem a 24V mild-hybridnímu ústrojí. Zatím známe jen jeho výkon (181 koní a 222 Nm) a víme, že půjde spojit s manuální nebo automatickou převodovkou, případně s pohonem všech kol (pouze u hatchbacku). Taky už známe jeho ceny: základ v předokolce bude za 603 400 Kč, za verzi s automatem dáte o 65 tisíc víc, čtyřkolka začíná na 668 400 Kč. Další detaily nám ale Mazda odtajní až při uvedení tohoto motoru na trh někdy později v průběhu roku 2019.
Tak, teď už nám do skládanky zbývá poslední, velmi důležitý dílek – řidičský zážitek. Naštěstí s ní máme dostaveníčko už poslední únorový týden na silnicích v okolí Lisabonu, pak vám hned poreferujeme. Zůstaňte naladěni!