Článek
Tady máte zatím první předběžnou ukázku v podobě testovací muly s karoserií nového SUV CX-30 (nedávno jsme se s ním poprvé svezli), ale podle Mazdy nepůjde přímo o její elektrifikovanou verzi. Má totiž jít o kompletně nový model, i když Mazda zatím neodtajnila jaký.
Moc toho není známo ani o použité technice. Podle zákulisních informací by však mělo jít o jeden elektromotor s výkonem 142 koní a 264 Nm, ale nevíme, kde bude umístěný, ani která kola bude pohánět (ačkoliv si můžeme tipnout, že vpředu a přední). Bateriový balík by pak měl mít kapacitu spíše skromných 35,5 kWh (stejnou, jako má Honda e), což by mělo vystačit na nějakých 200 km dojezdu. To by bylo tak akorát pro malé městské auto, ale pokud má Mazda vyšší ambice, bude muset nějakou tu kWh přihodit…
Mazda však paralelně vyvíjí také verzi s přídavným spalovacím motorem, který by měl sloužit jako generátor pro dobíjení baterií za jízdy (jako má například BMW i3). A tím by se měl stát Wankelův rotační motor – ten má být ideálním řešením díky kompaktním rozměrům a hladkému chodu. S jeho nasazením se však počítá pouze pro americký trh, kde jsou nároky na dojezd daleko vyšší než v Evropě.
Jak vidíte, Mazda si drží karty zatím hodně blízko u těla. Část z nich nám však poodkryje již za měsíc, kdy se koná autosalon v Tokiu. A my jsme vážně zvědaví, jaké vyloží na stůl trumfy.