Článek
Svolávací akce jsou nevyhnutelné. A jakkoliv jsou nepříjemné, myslíme si, že je mnohem lepší, když na případný problém přijde sama automobilka a postaví se k němu čelem, než aby dělala, že se nic neděje, a zákazníky tak nechala v potížích s autem vykoupat. Přesně tak to udělala Mazda, která se potýká s problémem se šrouby od kol. Konkrétně jde o model Mazda 3, který už z továrny vyjel se zbytečně a nebezpečně velkou mezerou mezi nábojem a samotným kolem. Kvůli tomu se šroub může během jízdy povolit a kolo upadnout.
Na problém přišla a upozornila organizace NHTSA, tedy americká národní správa bezpečnosti provozu. Ta také v souvislosti s tímto problémem zaznamenala několik menších a naštěstí vůbec ne vážných nehod. Mazda pak reagovala rychle. V první fázi změnila výrobní postup, který dalším problémům následně zamezí. Krom toho se také rozhodla do servisů svolat všechny Mazdy 3, kterých by se to mělo týkat.
Máme potvrzeno, že se problém se šrouby od kol týká i evropských, respektive českých Mazd 3. Vodítkem k tomu, jestli se problém týká i vašeho vozu, může být i správa americké bezpečnostní organizace. Zpozornět byste měli, pokud máte Mazdu 3 vyrobenou v období od 25. září 2018 do 19. dubna 2019. Za tu dobu se pro celý svět vyrobilo 25 003 těchto modelů, jistá pravděpodobnost, že jej máte doma, tedy existuje. Všechna dotčená auta byla vyrobena v závodech v Japonsku nebo Mexiku.
Američané dokonce zveřejnili i VIN kódy, kterých by se to mělo týkat. Podle nich jde o čísla od JM1BPACM2K1100042 do JM1BPAMM0K1136438. Pak také o kódy od 3MZBPAEM7KM100048 do 3MZBPAEM7KM100048. Pokud si nejste jisti, že je váš vůz mezi těmi dotčenými, zavolejte si do jakéhokoliv autorizovaného servisu značky Mazda, kde vám vůz pomocí VIN kódu mohou zkontrolovat. I tak byste ale nejpozději do 6. srpna měli dostat zvací dopis do servisu, kde bude závada odstraněna. Pro vás samozřejmě bezplatně.