Článek
Na délku měří nejluxusnější model Mercedesu 5 469 mm, což je o 180 milimetrů víc než v případě prodloužené třídy S. Rozvor náprav se tak díky tomuto nárůstu může pochlubit hodnotou 3 396 mm. Parametry to jsou jistě úctyhodné a k takto luxusnímu stroji se hodí i pořádná pohonná jednotka.
Mercedes už dříve představil twin-turbo osmiválec o výkonu 503 koní a 700 Nm. Také oznámil, že později přijde šestilitrový, rovněž přeplňovaný šestiválec a také šestilitrový vidlicový dvanáctiválec.
Slabší z motorizací nyní dorazila na šanghajský autosalon a zatím je dostupná pouze pro tamní trh. Stejně jako u osmiválce jsou oba motory benzinové a pracují s hybridní technologií. Síla se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové samočinné převodovky.
Základní třílitrový šestiválec s označením S480 nabídne výkon 367 koní a 500 Nm točivého momentu. A ano, stejný motor se objevuje také v Mercedesu třídy S, ze kterého tento Maybach vychází.
V Číně, kde se daně platí i na základě objemu, je to cesta, jak ušetřit, jakkoliv to v případě automobilů s pořizovací cenou kolem pěti milionů korun může vypadat zvláštně. Ale počítáme, že šestiválec bude jezdit stejně skvěle jako osmiválec, respektive že rozdíl nebude natolik zřejmý. A ano, nejde o sportovní auto, ale o ultraluxusní sedan.
Parametry jsou i v případě šestiválce více než dobré: stovka je otázkou 5,8 sekundy a nejvyšší rychlost je omezená jako u všech Maybachů na tradičních 250 km/h. Osmiválec zvládne tradiční disciplínu 0–100 km/h za 4,7 sekundy.
I přes základní motorizaci je i šestiválcové provedení Maybachu třídy S hodně drahé: v Číně přijde po přepočtu na 4,7 milionu korun. O případném prodeji také na evropských trzích zatím nepadlo ani slovo. Mercedes ještě představí vrcholné provedení s dvanáctiválcovým benzinovým motorem.