Článek
I přes cool design a interiér se jmenuje zcela nudně – MSV 1120 – a na svědomí ho má firma Mauck Special Vehicles z amerického města Columbus v Ohiu, která se orientovala na ruční přestavby dodávek a autobusů na luxusní dopravní prostředky pro všechny celebrity, které si jejich odbornou práci mohly dovolit. Tahle sranda totiž nevyšla levně – mezi lety 1996 a 1999 postavili zhruba stovku těchto MSV 1120 s cenovkou přes 200 000 dolarů (v aktuálním přepočtu 4,7 milionu korun).
Za své peníze jste dostali aerodynamicky tvarovanou kompozitní karoserii s výklopnými předními dveřmi jako u supersportu, uvnitř byla (díky celkové délce 7,6 metru) spousta prostoru pro posádku rozvalující se na kožených gaučích, poslouchající hudbu z audiosystému Kenwood nebo sledující televizi se satelitním příjmem a popíjející vychlazené drinky z palubního minibaru, nechyběl ani interkom, kterým jste mohli kibicovat svého osobního řidiče nebo bodyguarda sedícího vpředu.
Technicky šlo o mix různých dílů z tehdejších amerických aut. Ocelový rám s rozvorem 3,66 metru byl specifický pro Mauck stejně jako vzduchový podvozek, ale o pohon 6,5 tuny vážícího speciálu se staral běžný benzinový Chevrolet 7,4 V8 (variantou byl šestiválcový diesel Cummins o objemu 5,9 l) roztáčející zadní kola přes čtyřstupňový automat. Zavěšení a brzdy byly z pickupů GM, přední světla z Fordu Aeromax a zadní z Jeepu Grand Cherokee, mlhovky poskytl Dodge Viper a stěrače zase Toyota Previa. Jako by pejsek s kočičkou pekli automobilový dort…
Výsledek byl ale překvapivě kompaktní a skutečně stylový – takový soukromý tryskáč na kolech. Pokud jste byli dost VIP, aby vás pozvali dovnitř, mohli jste si užít pohodlnou jízdu v naprostém luxusu nebo také dost divokou party. Sehnat ojetý Mauck MSV 1120 není lehké a mimo USA prakticky nemožné, ale občas se nějaký na prodej objeví s cenovkou na úrovni zhruba desetiny původní hodnoty. Pokud ale chcete něco modernějšího, něco bychom pro vás měli…