Hlavní obsah

Maserati MC20 oficiálně, ale poněkud kostrbatě

Foto: Maserati

Takhle automobilka Maserati prezentuje prototyp supersportu MC20. Zvláštní, že?

Toto jsou oficiální snímky nového Maserati MC20. Možná vám přijde, že fotograf byl při tvorbě nejspíš opilý životem, ovšem jde o záměr. Automobilka tímto chce ještě více maskovat testovací prototyp, který nejspíš pohání benzinový šestiválec. Co o lidovějším Ferrari zatím víme a kdy bude mít premiéru? A nejsou ty fotky přece jen hloupé?

Článek

Maserati MC20 už dostalo jasnější obrysy karoserie a také víme něco o pohonných jednotkách. Připravovaný supersport si však nemůžete moc dobře prohlédnout, jelikož jsou jeho oficiální fotky úmyslně rozmazané.

Ostře tak můžete vidět jenom detaily nebo pozadí, v tomto případě milánské Piazza degli Affari, kde stojí socha pojmenovaná L.O.V.E., kterou stvořil italský umělec Maurizio Cattelan. Ano, myslíte si to zcela správně, na snímku je skutečně mramorový vztyčený prostředníček.

Foto: Maserati

Italská Piazza degli Affari skutečně hostí tento mramorový umělecký skvost

Podle neoficiálních zdrojů vůz dostane uprostřed uložený dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s výkonem přes 600 koní. Objem zatím není jistý, ale může jít o 3 litry nebo 3,6 litru. O řazení by se měla starat osmirychlostní automatická převodovka a točivý moment putovat díky karbonové kardanové hřídeli na zadní kola.

Foto: Maserati

Ostřeji si můžeme prohlédnout ještě dobře maskovaný zadek

Podle zahraničních médií však přijde později ještě hybridní varianta vidlicového šestiválce se dvěma turby, a ta má dokonce poskytnout výkon okolo 700 koňských sil. Takové auto nejspíš dostane přízvisko Trofeo a pohon všech čtyř kol – díky elektromotorům na přední nápravě.

Foto: Maserati

Motor V6 bude uprostřed a údajně přijde i hybridní varianta

Špitá se také o nasazení až třech elektromotorů, podobně jako u moderní Hondy NSX, takže by se jeden elektřinu konzumující agregát mohl usadit mezi motor a převodovku. V modelové řadě Maserati MC20 se tak může objevit i čistý elektromobil nebo kabriolet.

Automobil měl mít premiéru v květnu, ale kvůli celosvětové situaci se debut přesunul na září. Předpokládaná základní cena by měla být asi čtyři miliony korun, ovšem jiné zdroje uvádějí až šest milionů korun. Prodej začne nejprve v Evropě, a to už na konci letošního roku. Do USA se lidovější Ferrari podívá až za rok.

Foto: Maserati

Maserati se nebojí ukazovat maskovaný prototyp oficiálně a neméně svérázně

Tak či onak jsme poněkud překvapeni oficiální prezentací a kontroverzně zvoleným místem, které sice ukazuje čistokrevné DNA Itálie, ovšem poněkud vulgárně. Co si myslíte o účelově rozmazaných snímcích vy? Napište nám to do komentářů a hlasujte v naší anketě.

Načítám