Hlavní obsah

Maserati je zpátky ve hře se supersportem MC20

Foto: Maserati

O Maserati nebylo dlouho slyšet. Po letech čekání ale přichází s veledůležitým modelem, který značku může posunout hodně vysoko. Supersportovní kupé MC20 s uprostřed umístěným šestiválcem později doplní otevřená verze, vznikne i okruhová závodní verze, ale také plně elektrická varianta.

Článek

Maserati MC20 může být tím návratem, po kterém značka s trojzubcem už roky touží. Když jste si chtěli koupit současné Maserati, měli jste na výběr ze sice výtečného, ale letitého sedanu Quattroporte. Ghibli nebo SUV Levante. Nic výjimečného a ano, pořád tady chybí něco ryze sportovního.

Čekání je u konce, protože nový supersport s karoserií z uhlíkových vláken a výkonem 630 koní je přesně tím modelem, který Italům v nabídce chyběl. Design je maximálně jednoduchý, ale přitom se už na první pohled díváte na ryze supersportovní auto.

Přední maska je zcela jiná, než bylo u Maserati zvykem, a třebaže vám její světlomety mohou připomínat Jaguar F-Type, je design svébytný. Dveře se pro Maserati netypicky otevírají vzhůru. Pro nízkou karoserii (1 224 mm) je připraveno celkem šest barev – od výrazné žluté nebo červené po decentnější bílou, šedou, popřípadě tmavě modrou.

Nádherným detailem jsou pak mohutné prahy a zadní otvory pro přívod vzduchu k motoru. Třílitrový šestiválec si můžete prohlédnout pod průhledným krytem, zadní část pak zdobí výrazný difuzor a dvě velké koncovky výfuku. Ty mimochodem zní skvěle, schválně si pusťte jeho zvuk na následujícím videu (jestli ho tedy uslyšíte přes tu pitomou hudbu). Je to takový závan starých časů, velice příjemný, nutno dodat.

Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly interně pojmenovaný Nettuno si Maserati vyvíjelo samo. Vidlicový motor (váží 220 kilogramů) je umístěn uprostřed a má úhel rozevření 90 stupňů. Vydoluje ze sebe 630 koní (463 kW) při 7 500 otáčkách a maximálních 720 newtonmetrů v rozsahu 3 000-5 500 otáček. Síla motoru se prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky přenáší na kola zadní nápravy.  Zadní pneumatiky mají rozměr 305/30 R20, přední pak 245/35 R20.

Foto: Maserati

Přeplňovaný šestiválec produkuje strašidelně početné stádo 630 koní

Ve spojení s nízkou váhou (Maserati udává hmotnost nižší než 1,5 tuny, pravděpodobně suchou) zvládne MC20 sprintovat z 0-100 km/h za fantastických 2,9 sekundy a ručka rychloměru se zastaví až na hranici 325 km/h. Zrychlení 0-200 km/h je pak otázkou skvělých 8,8 sekund. Pro úplnost: automobilka udává kombinovanou spotřebu paliva 11,6 l/100 km, palivová nádrž pak má 60 litrů.

Maserati krom verze s benzinovým motorem připravilo také také čistě elektrickou variantu. K ní zatím nejsou k dispozici podrobnější informace. Víme jenom, že pomalé auto to rozhodně nebude: stokilometrovou rychlost zdolá dokonce rychleji než výchozí V6 (za 2,8 sekundy) a jet má až 310 km/h. Dojezd při plně nabitých bateriích má dosahovat cca 323 kilometrů.

Novinka zamíří do předprodeje ještě letos a první zákazníci se dočkají v roce příštím. Připravit si přitom budou muset minimálně pět milionů korun. Což je velká kupa peněz, ale pořád o dost méně, než kolik dáte třeba za Ferrari...

Načítám