Hlavní obsah

Maserati intenzivně pracuje na sporťáku Alfieri

Foto: Maserati

Maserati Alfieri

Je to už neuvěřitelných 5 let, co Maserati představilo nádherné kupé pojmenované po jednom z bratrů Maseratiových, zakladatelů legendární sportovní automobilky – Alfieri. Co je ale možná ještě neuvěřitelnější, že ani po pěti letech auto není na trhu, a ještě rok si na něj budeme muset počkat. Ale bude to stát za to!

Článek

Maserati pravý sportovní model už nutně potřebuje. Kupé GranTurismo a kabriolet GranCabrio jsou na trhu již dlouhých 12 let (DVANÁCT let!!!) a je to na nich bohužel hodně vidět. Tedy zvenku vypadají pořád stejně sexy a atmosférický 4,7 V8 s výkonem přes 400 koní pořád tak úžasně ječí, jenže jeho dynamika ve srovnání s konkurencí, která má mezi 600 a 800 koni, už poněkud pokulhává (ačkoliv stovka pod 5 sekund není vyloženě pomalý čas) a interiér vypadá jako z minulého století. Což skoro také je.

Vysvětlení je prosté – Maserati nutně potřebovalo investovat peníze do vývoje jiných modelů, které přinesly větší objem prodejů. V roce 2012 prodala automobilka po celém světě pouhých 6 000 vozů (GranCoupe a GranCabrio plus předchozí generace Quattroporte), v roce 2014 to bylo s novou generací Quattroporte, a hlavně menším Ghibli už 30 000 vozů a v roce 2017 po příchodu Levante dokonce 50 000 vozů; za loňský rok ještě oficiální čísla nemáme, pravděpodobně však došlo k mírnému poklesu kvůli vrtkavé situaci v Číně a dalším problémům. Není tedy divu, že měly tyto modely prioritu. Ale když splnily svůj úkol a vydělaly další peníze, může je Maserati nasypat do vývoje něčeho pro radost, co bude spíš o image než o horentních tržbách.

A právě tím má být Alfieri. Původní koncept z roku 2014 stál na zkrácené platformě GranTurisma MC Stradale (proto měl pod kapotou 460koňový 4,7 V8) a sériový vůz, který se měl na trhu objevit už loni, počítal s přeplňovanými V6. Nakonec ale došlo k posunu o dva roky a technika bude o dost sofistikovanější...

Nové Maserati Alfieri by mělo dorazit se třemi variantami pohonu – základem by měl být klasický benzinový motor (přeplňovaný V6), nad ním bude výkonný plug-in hybrid a na vrcholu nabídky bude stát plně elektrifikovaná verze poháněná třemi elektromotory (jeden vpředu a dva vzadu kvůli vektorování točivého momentu). Nejrychlejší Alfieri by tak mělo být schopno akcelerovat na stovku za lehce přes 2 sekundy a jet přes 300 km/h (díky aktivní aerodynamice)! Základem všeho bude lehká a sofistikovaná hliníková platforma, která umožní integraci všech tří rozdílných pohonů.

Foto: Maserati

Maserati Alfieri

Maserati počítá pro model Alfieri i s karosářskou variantou roadster a obě se budou montovat na nové lince, kterou začne automobilka budovat letos na podzim. Předprodukční vozy by z ní měly začít sjíždět v půlce roku 2020 a zákaznická auta pak ještě před jeho koncem. Do roku 2022 má Maserati také v plánu uvést novou generaci sportovních sedanů Quattroporte a Ghibli a další SUV – společně s Levanty by pak měly automobilce pomoci dosáhnout celkového objemu prodejů na úrovni 100 000 kusů. Držíme palce!

Načítám