Hlavní obsah

Maserati Ghibli nově také s hybridem

Foto: Maserati

Elegantní limuzína Ghibli bude mít nově pod kapotou také přeplňovaný čtyřválec doplněný o mild-hybrid systém

„I ty, Maserati?“ Nedá se nic dělat, emisní normy jsou neúprosné, a tak to jednou muselo přijít. Až donedávna menší bratr ikonické limuzíny Quattroporte nabízel čtyři motorizace – 3 benzinové, jednu naftovou. Teď je ale doplní také hybridní pohonné ústrojí, díky kterému by Brusel měl přimhouřit oko. Koneckonců nejde zdaleka o poslední vlnu elektrifikace, která automobilku z italské Modeny čeká.

Článek

Maserati není zrovna ten typ auta, které byste na silnicích potkávali běžně. Proto si možná pro jistotu připomeňme, že současné Ghibli vlastně „zastupuje“ staré Quattroporte. Ovšem nenechte se zmást – Quattroporte se stále vyrábí, ovšem ve své poslední generaci narostlo do délky na téměř 5,3 metru, a tak se posunulo takzvaně o level výš, přičemž jej na jeho bývalém působišti (respektive v segmentu) zastupuje právě menší Ghibli, kterému do pěti metrů nějaký ten centimetr chybí.

Foto: Maserati

„Bumerangová“ grafika zadních svítilen evokuje model 3200 GT, případně dechberoucí koncept Alfieri

Dosud se prodávalo ve čtyřech výkonových variantách – standardní Ghibli nabízí 3,0l šestiválec biturbo o výkonu 344 koní, pro Ghibli S motorově platí totéž jen se zvýšeným výkonem na 423 koní, které lze pořídit ve variantě Q4, tedy s pohonem všech kol. Třílitrový turbodiesel o výkonu 270 koní se musí spokojit výhradně se zadním pohonem.

Teď však do nabídky přibyla novinka – Maserati Ghibli Hybrid. 2,0l přeplňovaný čtyřválec tu spolupracuje se 48voltovým startér-generátorem a dohromady produkují výkon velmi užitečných 330 koní a 450 Nm točivého momentu.

Zajímavé je, že hybridní Ghibli je o nezanedbatelných 80 kilogramů lehčí než dieselová verze, takže svých 1,8 tuny rozhýbe z klidu na stovku za velmi slušných 5,7 vteřiny, maximální rychlost je potom zhruba 270 km/h. To je dáno právě tzv. mild-hybridním ústrojím se startér-generátorem – elektřina motoru vypomáhá především v situacích, kdy je spalovací motor nejvíce vytížený jako například při rozjezdu nebo při prudkém předjíždění. Vůz s sebou tudíž nemusí „tahat“ příliš velké a tím pádem těžké baterie.

Nějaká baterie pro hybridní soustavu, které v Maserati přezdívají „e-Booster“, tu ale samozřejmě je. V Modeně se však dušují, že je velmi kompaktní a umístěna vzadu pro lepší rozložení hmotnosti, a tím pádem si vůz zachová skvělé ovladatelnosti. Nebo jak by řekli přímo v Maserati: „Nabízí ideální kompromis mezi výkonem, efektivitou a řidičským potěšením.“

Foto: Maserati

Nový je desetipalcový displej s novým systémem infotainmentu, ale to byla vzhledem k věku modelu spíše nutnost

Maserati potom slibuje, že díky hybridnímu pohonu dokáže u svého téměř pět metrů dlouhého sedanu udržet spotřebu pod deseti litry na sto kilometrů – respektive v rozmezí 8,5 až 9,6 litru podle nejposlednějších testovacích cyklů WLTP, které jsou podstatně blíže reálnému provozu než ty staré.

Na první pohled (když tedy popřeme zvuk motoru) téměř nemáte šanci poznat, že jde o hybridní verzi – výjimkou jsou modře lakované detaily jako třeba tři výdechy za předními blatníky, typickými pro značku Maserati. Další modrou můžeme spatřit na brzdových třmenech a na trojzubci tyčícím se na zadním C-sloupku. Uvnitř se pak toto barevné odlišení promítá do barvy prošívání sedadel a do loga na hlavových opěrkách, jinak jde o klasické Ghibli.

Designově potom Ghibli nese znaky faceliftu, ke kterému došlo v roce 2018 – tedy nové nasávací otvory v předním nárazníku, jiná grafika vertikálních vzpěr v masce chladiče a na závěr pozměněný tvar zadních svítilen, které teď mají náznak bumerangové siluety, podobně jako tomu bylo třeba u modelu 3200 GT nebo u dechberoucího konceptu Alfieri.

S Hybridem se také představí nové vybavení interiéru pro model Ghibli – to znamená řadu softwarových vylepšení, nový multimediální systém Maserati Intelligent Asistant doplněný o nový 10palcový displej, který nahradí ten původní s 8palcovou úhlopříčkou. Nová je i kaplička přístrojů včetně modernizované grafiky. Cenu automobilka ještě nezveřejnila.

Jak už zaznělo na začátku, Ghibli Hybrid je pouze první vlaštovkou nové elektrifikované éry automobilky Maserati – časem by jej měly následovat všechny modely. Prvními plně elektrickými modely by se potom měly stát nové GranTurismo a GranCabrio, které by se měly představit už v roce 2021. Samotný model Ghibli potom začíná na částce 1,76 milionu korun za úvodní dieselovou verzi.

Načítám