Článek
Do problémů se Maserati dostalo v polovině padesátých let, kdy Gruppo Orsi nevyšla zakázka spoléhající na dodávky z Argentiny. Tam totiž proběhl státnický převrat. Koncern málem značku prodal, ale naštěstí byl typ 3500GT prodejním trhákem a značku zachránil. Jenže nabízel jen osmiválec, zatímco konkurence uměla nabídnout dvanáctiválce. Osmiválec Ghibli ale byl skvělý, takže se nikdo nenamáhal ani nahradit zadní tuhou nápravu. A navíc Giorgetto Giugiaro navrhnul fantasticky nízkou karoserii s elegantní siluetou. A to tehdy ještě nebyl žádnou designérskou superstar, ale dvacetiletým mladíkem u studia Ghia.
Výroba byla zahájena v roce 1967 a hned mělo auto velký pozitivní ohlas v médiích. Zejména v USA byl nový model přijat s nadšením, takže Maserati rázem rozhodlo, že plánovaných 100 kusů nestačí a změnilo plán na 400 kusů. Přesto nedokázali Italové potenciál zužitkovat, mohly za to zejména nové zákony a předpisy o spotřebě doma v Itálii. Automobilku tak od Orsi koupil v roce 1968 Citroën. Ve stejném roce byl v Turíně představený i otevřený model Ghibli Spyder, který byl v USA ještě populárnější.
Předpisům navzdory vznikla silnější verze Ghibli SS s pětilitrovým osmiválcem. Výkon byl 335 koní. Do roku 1973 bylo vyrobeno už 1149 aut ve verzi kupé, takže původní odhady Ghibli mohutně předčilo a přeskočilo i konkurenční Miuru nebo Ferrari Daytona. Dnes je ovšem levnější, než oba zmíněné supersporty. S maximálkou 280 km/h ale neudělá ostudu, navíc jeho cena už jen poroste.