Článek
Již třetí generaci BMW Z4 jsme před nedávnem testovali. Víme tak, že jde o fantastický roadster, který dostal geny čistokrevného sportovního auta. Tato kombinace se ukázala být tou správnou. Novinka hodně připomíná původní BMW Z3, a to jak jízdním projevem, tak vlastně i designem. Z4 totiž dostala plátěnou střechu a kabinu už nemá umístěnou tak nepřiměřeně vzadu. To byl pro některé u minulé generace poněkud problém. Z4 tehdy měla kabinu až úplně vzadu a před řidičem nebyla vidět ani tak silnice, ale spíše nesmírně dlouhá kapota. Což už je ale minulost, která se nové Z4 netýká.
Naopak se ji týká chuť úpravců po tom nějak ji předělat. Možná vylepšit a zostřit. Renderů na toto téma už je na sociálních sítích velká spousta, ale prvním, kdo to s úpravou Z4 myslí vážně, je německá firma Manhart Performance. Když už jsou první, rozhodli se do úpravy pořádně šlápnout. A zaměřili se na výkon i na design. A pokud můžeme soudit, velmi se jim to povedlo!
Základem úpravy se stala verze Z4 M40i, tedy přesně ta, kterou jsme před nedávnem testovali. Proto můžeme s klidným svědomím říct, že už sériová verze je velmi zajímavá. Ovšem Manhart Performance chtěli nabídnout něco trochu zajímavějšího. Proto si pohráli s mapami řídicí jednotky a přidali také nové výfukové potrubí. Výsledkem je výkon rovných 500 koní, což je pořádný skok ze sériových 340 koní. A mimochodem, právě z důvodu tohoto nárůstu výkonu se upravená Z4 jmenuje MHZ4 500.
Kromě výkonu si ale úpravce pohrál také s designem. Celé auto je laděné do černé a zlaté barvy, což mu s novými díly karoserie přidává na dramatickém vzhledu. Nová jsou také černá kola, lehce snížený podvozek nebo třeba zadní difuzor, který si zákazníci budou moci objednat v karbonovém provedení. Nové jsou i koncovky na zakázku vyhotoveného výfuku. Ty nejen že dobře vypadají, ale úpravce tvrdí, že budou mít také skvělé zvukové vlastnosti. Výsledek nás opravdu baví. Co vás? Je tohle pro už tak výrazné BMW Z4 moc, nebo dokonce až přespříliš? Nebo je to ještě v normě? Dejte nám vědět v komentářích.