Článek
T-Cross si ani nehraje na drsňáka, který miluje terénní dobrodružství plné bahna. Očividně jede na módní vlně SUV a crossoverů, přičemž jeho hlavním úkolem je dělat parádu. Má roztomile krabicovitý design a spoustu povedených designových detailů, jako jsou hranaté mlhovky v předním nárazníku nebo promyšlená grafika zadních světel s LED pásem přes celou šířku zádi. Samozřejmostí jsou nepřehlédnutelné barvy laku (celkově bude v nabídce 12 barev) a výrazné designy litých kol (o rozměru až 18 palců), k dispozici bude i designově vyšperkovaná řada R-Line. T-Cross je zkrátka sympaťák, který se bude líbit.
T-Cross je postavený na univerzální MQB platformě a má toho hodně společného s městským Polem, to znamená pohon pouze předních kol, vpředu McPherson a vzadu zavěšení s torzní příčkou. Pod kapotou pak můžete mít přeplňovaný tříválec 1,0 TSI (95 nebo 115 koní – silnější varianta bude pravděpodobně bestseller) nebo čtyřválec 1,5 TSI (150 koní) s technologií vypínání válců pro nižší spotřebu. Pro posledních pár fanoušků dieselů bude v nabídce i 1,6 TDI (95 koní). K vybraným variantám budete moci zvolit automatickou dvouspojku DSG.
T-Cross je se svými 4 107 mm o 5 cm delší než Polo a s 1 558 mm taky o 10 cm vyšší, neboť se v něm prostě o 10 cm výš sedí než v Polu – to aby T-Cross jako správné SUV nabídl lepší výhled a snadné nastupování. V kabině T-Crossu bude taky o něco více místa nejen pro posádku, ale i pro zavazadla – nejprostornější kufr mezi malými crossovery má objem 385 - 455 litrů (Polo má jen 351 l) podle toho, jestli zadní lavici dělenou v poměru 60:40 posunete zcela vpřed nebo vzad (až o 14 cm). Když sedadla sklopíte docela, uveze T-Cross solidních 1 281 litrů nákladu.
Interiér je předvídatelný, ale kvalitně zpracovaný, jak od VW očekáváte. Po vzoru Pola má digitální přístrojovku a až 8“ dotykový infotainment, v nabídce je také bezdrátové dobíjení telefonů, až čtveřice USB portů a výkonné audio Beats. Řidiči bude krýt záda celá řada asistentů – systém nouzového brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvých úhlů, varování před vyjetím z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo parkovací asistent, který většina majitelů bezpochyby uvítá.
T-Cross přichází na trh pozdě, ale zato s velkým stylem. „Většinou nejsme první v novém segmentu, ale když do něj vstoupíme, jsme v něm nejlepší,“ komentuje uvedení T-Crossu projektový manažer Felix Kaschützke. „Až zákazníci zjistí, že je na trhu nové malé SUV od Volkswagenu, budou si jistí, že je dobré. Dali jsme do něj vše, abychom splnili očekávání našich zákazníků,“ dodává Kaschützke.
Zní to hodně sebevědomě, ale podle všeho se zdá, že vstup do ostře sledovaného segmentu VW skutečně nepodcenil a T-Cross se tak zařadí na samotnou jeho špičku. Bude to bezpochyby další prodejní trhák. Volkswagen také díky němu rozšiřuje rodinu svých SUV na čtyři kousky – na vrcholu nabídky je luxusní Touareg, pod ním rodinné SUV Tiguan (se sedmimístnou variantou XL), ještě o stupínek níže crossover T-Roc a nově se k nim přidává malý T-Cross. A vzhledem k tomu, že zákazníci kupují SUV a crossovery jako teplé housky na krámě, nemusí se VW budoucnosti bát.