Hlavní obsah

Malé hothatche, třeste se. Přichází ostrý Hyundai i20 N

Foto: Hyundai

Hyundai i20 N se zase trochu poodhaluje a nejen to, známe jeho technické specifikace

Jihokorejská automobilka Hyundai slibovala, že už brzy ukáže atraktivní kompaktní hatchback, který nabídne solidní výkon, dynamický design a zajímavé jízdní vlastnosti. Jak se za moment dozvíte, nelhala. Hothatch i20 N je tady, a rovnou ve slušivém světle modrém hávu a plný vychytávek. Fiesta ST a Polo GTI mají opravdu vážnou konkurenci.

Článek

Ve Fordu nebo Volkswagenu se teď musí asi mračit, protože Hyundai svůj ostrý model i20 N skutečně dotahuje do úspěšného finále. Údajně autu chybí pár posledních koleček na okruhu a konečné ladění.

První snímky zachycují upravené tvary vycházející se sériové „dvacítky“ a sportovní 18palcová litá kola se šedým lakováním. Aerodynamickou karoserii doplňuje zadní křídlo a modré lakování nazvané Performance Blue, vylepšitelné ještě černou střechou. Tato barva je určena výhradně čistokrevným modelům série N.

Foto: Hyundai

Kromě lákavé světle modré barvy se můžete ještě těšit na 18palcová litá kola

Žurnalisté z britského serveru Top Gear měli možnost prototyp řídit, a díky nim víme další podrobnosti. Pod kapotou bude pracovat přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka naladěná na výkon 204 koní (201 HP) a sílu 275 Nm. Zrychlení z nuly na sto má být za 6,7 sekundy a maximálka 230 kilometrů za hodinu.

O řazení se bude starat šestirychlostní manuál, osmirychlostního automatu představeného u modelu i30 N se i20 N nedočká. Novináři však naznačují příchod ještě většího modelu N, pravděpodobně Tucsonu.

Foto: X-Tomi Design

Takhle si Hyundai i20 N představuje maďarský grafik X-Tomi. Snímek vznikl čerstvě po odhalení sériového modelu

Točivý moment poputuje na přední nápravu a jeho distribuci bude upravovat samosvorný diferenciál. Tvrdší podvozek nabídne jediné nastavení, ovšem bez možnosti úpravy uživatelem. Určité vlastnosti si však řidič bude moci v rámci jízdních profilů nastavit, podobně jako u i30 N. Nebude chybět ani systém řízeného rozjezdu a automatické vyrovnávání otáček při podřazení (meziplyn). Zajímá vás, jak auto zní? Získali jsme zvukovou ukázku!

Ukázka zvuku nového Hyundai i20 NVideo: redakce Garáž.cz

Rovněž nepřijdete o světelný indikátor řazení, digitální přístrojový štít, masivní 320milimetrové přední brzdy a vyztuženou karoserii. Dokonce i zastavěné hliníkové pedály jsou prý nastaveny tak, abyste mohli brzdit levou nohou jako závodní profesionálové.

Výsledek? Jelikož rok 2020 stojí za starou bačkoru, posíláme do Hyundaie jediné. Letos si ho zasloužíme, dejte nám ho.

Načítám