Článek
Čtyřválcový motor přeplňovaný turbodmychadlem je dnes nečím naprosto běžným, začátkem 70. let tomu tak ale nebylo. Model 2002 Turbo, který dnes zaujme dokonale hranatými tvary, přesně takový motor pod kapotou měl.
Přišel ve špatné době (před ropnou krizí), a hlavně kvůli enormnímu turboefektu nebyl příliš oblíbený. Vždyť v té době byly přeplňované motory velice vzácné, trhu všeobecně vládly atmosférické jednotky. Dnes je 2002 Turbo vyhledávaný youngtimer, ostatně oficiálně se vyrobilo jenom 1 672 kusů.
Limitovaná edice se od běžné M2 Competition liší vlastně jenom detaily. Jde zejména o barevné polepy na karoserii v „M barvách“ (červené a tmavě a světle modré pruhy). Dále jsou zde karbonové díly, zejména jiná maska chladiče, přední nárazník, kryty zpětných zrcátek a zadní difuzor. Jiné jsou rovněž koncovky výfuku.
Stran motorového prostoru se neměnilo nic, M2 Competition stále pohání přeplňovaný šestiválec s parametry 301 kW (410 k) a 550 Nm točivého momentu. Připomeňme, že model 2002 Turbo, který dělí celých 46 let, měl parametry 170 koní a 241 Nm. V té době jako nemnoho aut zvládalo rychlost přes 200 km/h a zrychlení na „na stovku“ pod 7 sekund.
Uvnitř pak najdete plaketu, která upozorňuje na limitovanou edici nápisem: Heritage edition one of 40. Proti standardnímu provedení M2 Competition zájemci musí připlatit cca 170 tisíc korun, což vůbec není málo.
Limitovaná edice je navíc dostupná pouze ve Francii. Vzhledem k okolnosti, že všechny použité prvky pocházejí z firemního programu M Performance, můžete si takto vyšperkovanou M2 sestavit i sami. Tak jako tak, té „opravdové“ Héritage Edition vzniknou pouhé čtyři desítky kusů. Jistě, je to jen marketing, ale i tak jde o hezkou připomínku prvního evropského poválečného modelu s přeplňovaným motorem.