Článek
BMW řady 7 je odjakživa synonymem luxusu a toho nej, co BMW umí nabídnout. Ať už šlo o první generace, které jsou dnes mimochodem velmi žádaným zbožím na poli veteránů a youngtimerů, nebo o tu novou, po které jistě se slinou v koutku pokukují úspěšní obchodníci. Ačkoliv bychom si mysleli, že nic víc, než sedmá generace, ideálně s V12 pod kapotou, je prostě top možností k tomu, aby si úspěšný náruživec udělal automobilovou radost, Alpina nás vyvedla z omylu. Jak už to tak u tohoto továrního úpravce BMW bývá, ukázal nám, že „sedmička“ může být ještě lepší.
Seznamte se tedy s BMW Alpina B7, které si ponechalo v masce ty obrovské ledvinky, na které část ctitelů značky s vrtulí ve znaku hodně nadává a část tvrdí, že je jejich přítomnost ku prospěchu věci. Krom toho ale Alpina předělala oba nárazníky, přidala zadní spoiler, ale také vyměnila celé výfukové potrubí, nově vyrobené z titanu, které nabídne hned čtveřici koncovek. Mimochodem, je dobré vědět, že nový výfuk je nejen lehčí, ale hlavně funkční. Snižuje totiž zpětný tlak.
Hodně zajímavé je to i v interiéru, který svým zpracováním tak trochu připomíná interiéry vozů značky Rolls-Royce. No, není se co divit, když BMW i Rolls-Royce patří do jedné rodiny. Posádka si bude užívat čalounění tou nejjemnější kůží Nappa, obložení z pravého dřeva nebo, v případě zájmu, zadní sedadla upravená do dvou samostatných a zatraceně pohodlných sedadel. Ovšem, nenechte se zmást. BMW řady 7 je sice svým způsobem určeno hlavně pro posádku na zadních sedadlech, ale Alpina myslí i na řidiče. Ten dostane do ruky sportovní volant, a hlavně velkou parádu pod kapotou.
Možná pro vás bude překvapením, že i tento facelift si pod opravdu rozměrnou kapotou ponechal dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru. Jeho výkon, přenášený samozřejmě přes automatickou převodovku na všechna čtyři kola, je 608 koní a točivý moment 800 Nm. To jsou sice sériové hodnoty, ale nezoufejte! Alpina totiž přepracovala reakce převodovky, a hlavně odezvu pohonu všech kol, díky čemuž umí z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,6 sekund. A to je nějaký fofr na tak velký kus auta! Ostatně jak zrychlení, tak nejvyšší možná rychlost, která je 330 km/h, řadí tohle auto do řad supersportů, přičemž některé možná i strčí do kapsy.
A to nejen výkonem, Alpina totiž s těmito hodnotami pracovala až do úplného konce, takže přepracovala i brzdný systém, který je mnohem výkonnější. Ačkoliv si myslíme, že u takového auta je hodnota spotřeby zcela bezvýznamná, úpravce tvrdí, že průměrně s ním budete jezdit pod 12 litrů. No, moc tomu sice nevěříme, ale bylo by to hezké. Ovšem, kdo by se s možností takového zrychlení držel v průměru, že. Pokud tuhle definici luxusu chcete vidět naživo, vyrazte do Ženevy na autosalon.