Hlavní obsah

Lucid ukázal svůj ohromující první elektromobil Air

Foto: Lucid Motors

Možná nemáte rádi elektromobily, ale právě představený Lucid Air by váš pohled na elektromobily mohl změnit. Tohle auto skvěle vypadá, je luxusní, má ohromující výkon, šokující zrychlení, rekordní dojezd, nejnovější technologie i mimořádnou praktičnost. Ačkoliv všechno má svou cenu...

Článek

Cílem firmy Lucid Motors není nic menšího, než postavit ten nejlepší elektromobil na světě, a zastínit tak Teslu. Proto právě z Tesly přetáhli Petera Rawlinsona, hlavního inženýra zodpovědného za vývoj Tesly Model S, i s celým jeho týmem. Toto je výsledek jejich čtyřleté práce, a i když má roční zpoždění oproti původnímu plánu, výsledek stojí za to!

Začněme designem, na který si jistě dokážete udělat názor sami dle přiložených fotek. Podle nás ale jednoduché tvary Lucid Air už na první pohled působí luxusně. Vedle estetického dojmu jde ale také o aerodynamický efekt, Air se může pochlubit šokující hodnotou součinitele odporu vzduchu cx=0,21. To je lepší výsledek, než jaký nabízí elektrické Porsche Taycan nebo nový Mercedes-Benz třídy S.

Na délku měří Air 4 970 mm a rozvor náprav je téměř třímetrový – cestující vzadu tak mají minimálně pro nohy dostatek místa. Šířka včetně zrcátek má hodnotu 1 937 mm a vůz je vysoký 1 410 milimetrů. Kola mají nejmenší průměr 19 palců, největší (jsou na fotografiích u článku) pak mají průměr ještě o dva palce větší. Zavazadlový prostor nabízí až podezřele nadprůměrných 739 litrů.

Foto: Lucid Motors

Architektura interiéru jde cestou minimalismu, přesto nabízí maximální luxus a vybavenost moderními technologiemi

Podobně designově jednoduchý (a luxusní) je také interiér. Dominují mu dva velké displeje, ten hlavní je zakřivený a je velký 34 palců (ano, čísla v případě tohoto modelu jsou opravdu dechberoucí). Rozlišení je podle výrobce 5K. Součástí ovládání je také hlasový asistent Amazon Alexa. Technika Lucid Air je naprosto špičková!

To platí pochopitelně i pro pohonné ústrojí, které nabízí skutečně šokující čísla. Vrcholné provedení Dream Edition s bateriemi o kapacitě kapacitou 113 kWh nabízí rekordní dojezd v rozmezí 748 až 809 km (podle výbavy a zvolených kol). Dvojice elektromotorů poskytuje neuvěřitelný výkon 1 080 koní, který vůz vystřelí z klidu na stovku za pouhé 2,5 sekundy, maximální rychlost je omezena na stále dost svižných 270 km/h.

A to pořád není nejrychlejší verze – ta má totiž mít tři elektromotory (stejně jako chystaná Tesla Model S Plaid) s výkonem kolem 1 200 koní a čtvrtmíli s pevným startem by měla zvládat za 9,3 sekundy. Tak rychlý není ani 1500koňový hypersport Bugatti Chiron!

K dispozici budou ale i pomalejší a lacinější varianty Air, Touring a Grand Touring. Grand Touring by měl mít stále výkon 800 koní a zrychlení na stovku za vynikající tři sekundy, dojezd při plně nabitých bateriích překračuje hodnotu 800 kilometrů. Nejlevnější provedení, pojmenované stejně jako samotný model, bude k dispozici až v roce 2022 a bude jej pohánět jediný elektromotor, Touring pak nabídne výkon motoru kolem 620 koní a dojezd cca 650 kilometrů.

Baterie vozu Lucid Air jdou nabíjet výkonem až 300 kW. Lucid Motors uvádí, že u všech modelových variant by se mělo podařit za 20 minut dobít na dojezd 482 km. To zní velice optimisticky, dobíjení z běžných wallboxů bude samozřejmě mnohem pomalejší.

Žádný z modelů Lucid Air ale nebude dostupný letos, dorazí až za dva roky. Nejlevnější verze by měla stát do 80 tisíc dolarů (1 792 000 korun). Vrchol nabídky pak bude stát 169 tisíc dolarů, tedy přibližně 3 785 000 korun.

Načítám