Hlavní obsah

Lucid Air: Teslu zná dokonale, proto ji chce porazit

Foto: Lucid Motors

Lucid Air vypadá podobně jako Tesla Model S, jen je technicky o něco lepší

Dnes se snaží konkurovat průkopnické Tesle kdekdo a také se to spoustě automobilek v lecčem daří. Velmi vážným rivalem je však severoamerický výrobce Lucid Motors, protože zaměstnává bývalého šéfinženýra Modelu S, který pracuje na vývoji elektromobilu Air. A ten svými parametry „teslácké esko“ o fous předbíhá.

Článek

Lucid Motors je severoamerická start-upová automobilka z Kalifornie, která je financovaná několika investory z Číny. Vedoucím vývoje je Peter Rawlinson, bývalý šéfinženýr Tesly, který měl na starosti vznik Modelu S. A Lucid Air jde po krku právě „tesláckému esku“, takže není s podivem, že je připravovaný vůz o něco lepší.

Abyste měli představu o tom, o jak těsný souboj jde, přiblížíme vám situaci. Oba rivalové spadají do segmentu luxusních aut, oba nabízí autonomní řízení, podobný tvar karoserie i kabiny.

Foto: Lucid Motors

S dojezdem atakujícím hranici 650 kilometrů jde o slibnou budoucnost

Nejrychlejší Tesla Model S (Performance) zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 2,48 sekundy, zatímco Lucid Air k tomu potřebuje 2,58 sekundy. V maximální rychlosti pak vítězí start-upový premiant, jelikož zvládne uhánět rychlostí 322 kilometrů za hodinu a konkurence jenom 262 kilometrů za hodinu.

Jenže pokud si koupíte Teslu ve verzi Long Range Plus s dojezdem 629 kilometrů podle severoamerických norem, bude maximální rychlost jen 250 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto zabere autu 3,83 sekundy. Svižnější Performance zase ujede jen 560 kilometrů na plnou baterii.

Foto: Lucid Motors

Uvnitř je Lucid Air o něco atraktivnější než Tesla Model S

Lucid Air zvládne ujet na jedno nabití přes 643 kilometrů, což pracovníci Lucid Motors vyzkoušeli oficiálně v reálném provozu.

Před několika týdny se dvoučlenná posádka vydala na výlet z ústředí firmy v Newarku (Kalifornie) podél pobřeží Los Angeles do San Francisco Bay. Cílem bylo ujet nejméně 643 kilometrů (400 mil) na jedno nabití, což se podařilo a tým vše zachytil na video. Podle tiskového mluvčího Lucid Motors se vývojoví inženýři značky soustředí na účinnost a efektivitu, nikoli na zastavování co největšího počtu baterií do útrob vozu.

Foto: Lucid Motors

Tvarem karoserie jsou si oba vozy velmi podobné

Důležitá je samozřejmě cena, ve které má Lucid Air částečně navrch. Bez vládních dotací vyjde Tesla Model S Long Range Plus na zhruba dva miliony korun, zatímco varianta Performance stojí 2,5 milionu korun.

Elektromobil Air s baterií o kapacitě 100 kWh a dojezdem 482 kilometrů na jedno nabití bude stát okolo půldruhého milionu korun. Honosnější specifikace s bateriovým balíčkem s kapacitou 130 KWh zvládne oněch 643 kilometrů na jeden zátah a bude stát podobně jako Model S Performance, tedy 2,5 milionu korun.

Foto: Lucid Motors

Cena nejvyšší specifikace bude začínat na částce 2,5 milionu korun

Nutno dodat, že Lucid Air bude disponovat výkonem okolo 1 000 koní a maximální rychlost může být ještě vyšší, než se oficiálně udává. Důkazem toho je videoklip z roku 2017, kdy prototyp frčí rychlostí skoro 380 kilometrů za hodinu. Tak, či onak se Tesla Model S musí mít na pozoru, Air je totiž vážně silná konkurence.

Načítám