Hlavní obsah

Luc Donckerwolke se po půl roce vrací do Hyundaie

Foto: Hyundai

Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, říká se. Ale jak víte z praktického života, někdy to neplatí. Známý belgický designer Luc Donckerwolke se po půl roce vrací do korejské automobilky Hyundai, konkrétně dostal pozici v evropském designovém centru v německém Rüsselsheimu.

Článek

Rok 2020 byl pro mnoho lidí turbulentní, ale pro Belgičana Luce Donckerwolkeho to platí bezezbytku. Designér, který letos oslavil 55. narozeniny, v dubnu oznámil, že z osobních důvodů po třech letech opouští korejský koncern Hyundai-Kia. A celý automobilový svět čekal, kde tento talent nakonec skončí.

Po půl roce je to už jasné, trochu překvapivě zmíněné osobní důvody už neplatí a Belgičan míří zpět do koncernu Hyundai-Kia, byť už nikoliv na původní místo šéfdesignéra. Donckerwolke bude působit v německém designovém centru v Rüsselsheimu. Na starost ale nebude mít přímo vzhled automobilů. Jeho nová funkce je trochu korporátně nesrozumitelná a v překladu zní „kreativní ředitel a vedoucí designové komunikace pro skupinu Hyundai“.

Donckerwolke tak bude mít na starost komunikaci v designovém týmu a to včetně Genesisu a elektrických (značka Ioniq) a vodíkových modelů Hyundai. Nejedná se ovšem o jeho první setkání se značkou Genesis, která vznikla jako luxusní divize Hyundaie. V rámci korejské skupiny Donckerwolke minulé tři roky vytvářel design právě pro tuto luxusnější a dražší odnož. Stojí tak za modely Genesis G80, G90 a GV80, jejichž design považujeme za povedený

Foto: Genesis

Genesis GV70. Líbí se vám?

Pracoval i pro Škoda Auto

Luc Donckerwolke má za sebou bohatou kariérní historii, kterou začal už zkraje devadesátých let u Peugeotu. Pracoval jako vedoucí designu v Bentley, Lamborghini, Audi a sedm let pracoval jako šéfdesignér v Seatu. Pro koncernové značky pracoval celých 23 let, náhle bez bližšího vysvětlení před třemi lety odešel malovat modely do koncernu Hyundai-Kia.

Donckerwolke se podílel na vnějším vzhledu mnoha důležitých modelů mladoboleslavské Škody. Jako jeden z hlavních designérů má zásluhu i na škodovkách z devadesátých let, třeba na dosud pohledné první generaci novodobé Octavie v obou karosářských verzích (liftback a kombi) a přelomovém malém modelu – první Fabii.

Načítám