Hlavní obsah

Lotus Type 62-2 – Vzpomínka na zlatá šedesátá v motorsportu

Foto: Radford

Zapomenutá britská společnost Radford se vrací s novým Lotusem 62-2, unikátním projektem vzdávajícím hold historickému závodnímu Lotusu Type 62 ze šedesátých let. Hlavním posláním elegantního retro sporťáku s moderní technikou je oslava motorsportu a řidičská zábava za volantem, a to včetně manuálu.

Článek

Oživování slavných jmen je v automobilovém byznysu oblíbeným způsobem, jak získat pozornost a upoutat zájem zákazníků. Britskou společnost Radford asi ani neznáte, protože se zabývala zakázkovými karoseriemi a ukončila svou činnost koncem 60. let, ale její jméno se nyní vrací na světlo světa a spolu s ním i zajímavý projekt, který by neměl uniknout pozornosti všech nadšenců historického motorsportu a moderních sportovních aut.

Za celým projektem stojí automobilový designér Mark Stubbs, motoristický specialista Ant Anstead a Jenson Button, mistr světa Formule 1. Jejich mistrovským dílem je okouzlující silniční vůz Lotus 62-2. Projekt se inspiroval závodním Lotusem Type 62 ze šedesátých let a spojuje retro design s moderní technikou nejnovějšího Lotusu Evora.

Foto: Lotus

Inspirací pro projekt byl historický závodní Lotus Type 62 z konce šedesátých let

O pohon se stará přeplňovaný 3,5litrový V6, jeho výkon pak zcela závisí na přání zákazníka, který si sám může zvolit vyhovující specifikaci. Základní typ 62-2 „Classic“ má standardní verzi přeplňovaného motoru Evory o výkonu 430 koní, model „Gold Leaf“ má stejný motor, ale s vyšším výkonem 500 koní díky vylepšeným pístům a vačkovým hřídelím. Vrcholem nabídky je varianta „JPS“ s novým kompresorem, vylepšeným softwarem motoru a maximálním výkonem 600 koní.

I když nejslabší verze Classic nebude tou nejrychlejší, dost možná poskytne nejryzejší řidičský zážitek. Jako jediná je totiž k dispozici se standardní šestistupňovou manuální převodovkou (dvouspojkový automat je dodáván na přání), zatímco silnější motorizace Gold Leaf a JPS budou vybaveny výhradně dvouspojkovou převodovkou a elektronickým diferenciálem s omezeným prokluzem. Verze Classic a Gold Leaf pak mají ocelové brzdy AP Racing, zatímco JPS má výkonnější karbon-keramické brzdy.

Foto: Radford

Verze Classic má nejčistší linie bez křídel, navíc disponuje manuální převodovkou

Základem všech vyrobených vozů bude monokok od Lotusu s vlastním zadním pomocným rámem z dílen Radfordu, jehož účelem je zlepšení pevnosti, tuhosti a agility vozu. Jedním z hlavních cílů inženýrů byla i co nejnižší hmotnost, která se pohybuje okolo 1 000 kilogramů („na sucho“, tedy bez provozních kapalin a bez řidiče, reálně tedy kolem 1 200 kg). Společnost navíc říká, že při vývoji využila zkušeností Jensona Buttona a společně naladili jízdní vlastnosti pro skvělý pocit z řízení a bohatou zpětnou vazbu.

Milovníkům elegantních linií se bude líbit hlavně základní verze Classic bez zadního křídla a s menšími koly – 17palcovými vpředu a 18palcovými vzadu. Prostřední verze Gold Leaf vzdává hold závodnímu Lotusu klasickým zbarvením a vylepšenou aerodynamikou s výrazným dvojitým „ducktailem“ na zádi, přičemž jezdí na větších kolech (18palcových vpředu a 19palcových vzadu). Vrcholná verze JPS se však na oficiálních stránkách výrobce zatím nepředstavila.

Radford bohužel neuvádí, za jakou cenu bude Lotus 62-2 prodávat, ale protože je produkce celosvětově omezená na pouhých 62 kusů, tak si nedovedeme představit, že by šlo o kdovíjakou láci. Výroba bude zahájena v kalifornské továrně ještě letos a první exempláře by se měly objevit na silnicích začátkem příštího roku.

Načítám