Článek
Upřímně, bylo jen otázkou času, kdy Lotus s elektrickým automobilem přijde, protože čínská společnost Geely, které britská automobilka patří, již dávno oznámila, že hodlá investovat 43 miliard korun do jejího rozvoje a že chce nejen zachovat stávající řadu ryzích sportovních automobilů, ale taky přidat SUV. A protože Geely je na poli elektromobility čínskou jedničkou (vlastní i Volvo a Polestar), bylo jen otázkou času, kdy přijde i s elektrickým autem.
Ale nebude to žádný obyčejný elektromobil, ale supersport s výkonem přes 1000 koní a pohonem všech kol! Vůz velikosti Evory bude mít výrazný aerodynamický tvar, takže bude nízký a hodně široký. S karoserií se počítá z uhlíkových vláken a bude se ručně vyrábět v Hethelu, mimo hlavní výrobní linku. Výrazným poznávacím prvkem auta budou dva velké tunely usměrňující proud vzduchu v jeho zadní části. Ředitel designu Lotusu Russell Carr řekl pro Autocar: „Toto řešení má jasný Venturiho přísavný efekt a je využíváno i u sportovních prototypů LMP.“ Potvrdil taky, že auto bude mít aktivní aerodynamické prvky, tedy minimálně pohyblivé zadní křídlo.
O technice toho zatím moc nevíme, snad jen to, že baterie bude umístěna vzadu za prostorem pro cestující a že auto bude mít pohon všech kol. Lotus si nechává pohonné ústrojí navrhnout u společnosti Williams Advanced Engineering, takže došlo na spolupráci dvou známých jmen v historii Formule 1. Russell Carr nicméně řekl, že v zadání byl výkon přes 1 000 koní a maximální rychlost přes 320 km/h.
„Cílem je najít ideální kompromis mezi luxusem a sportovním charakterem,“ řekl Russell Carr. „Nechceme ale stavět Bugatti ani Aston Martin, jsme pořád Lotus!“ Informace o počtu vyrobených aut ale odmítl komentovat, oznámeno to má být až při slavnostní premiéře koncem letošního roku. Nicméně nebude jich víc než padesát, podle jistého zdroje možná ani ne dvacet.