Hlavní obsah

Lotus potvrdil, že připravuje elektrický supersport!

Foto: Lotus

Model T130 bude mít pohon všech kol a výkon přes 1000 koní

Od roku 2008 to bude první opravdu nový model od malosériové automobilky Lotus. Nový majitel, čínská investiční společnost, si může dovolit investovat a pro Lotus to znamená čerstvou krev. Model T130 bude mít pohon všech kol a výkon by měl atakovat tisíc koní. A Lotus tvrdí, že s vývojem jsou tak daleko, že do konce roku představí hotové auto!

Článek

Upřímně, bylo jen otázkou času, kdy Lotus s elektrickým automobilem přijde, protože čínská společnost Geely, které britská automobilka patří, již dávno oznámila, že hodlá investovat 43 miliard korun do jejího rozvoje a že chce nejen zachovat stávající řadu ryzích sportovních automobilů, ale taky přidat SUV. A protože Geely je na poli elektromobility čínskou jedničkou (vlastní i Volvo a Polestar), bylo jen otázkou času, kdy přijde i s elektrickým autem.

Ale nebude to žádný obyčejný elektromobil, ale supersport s výkonem přes 1000 koní a pohonem všech kol! Vůz velikosti Evory bude mít výrazný aerodynamický tvar, takže bude nízký a hodně široký. S karoserií se počítá z uhlíkových vláken a bude se ručně vyrábět v Hethelu, mimo hlavní výrobní linku. Výrazným poznávacím prvkem auta budou dva velké tunely usměrňující proud vzduchu v jeho zadní části. Ředitel designu Lotusu Russell Carr řekl pro Autocar: „Toto řešení má jasný Venturiho přísavný efekt a je využíváno i u sportovních prototypů LMP.“ Potvrdil taky, že auto bude mít aktivní aerodynamické prvky, tedy minimálně pohyblivé zadní křídlo.

Foto: Lotus

Karbonový monokok i karoserie, překvapivě dost místa v oblasti ramen a aktivní aerodynamika – to všechno nám Lotus slíbil

O technice toho zatím moc nevíme, snad jen to, že baterie bude umístěna vzadu za prostorem pro cestující a že auto bude mít pohon všech kol. Lotus si nechává pohonné ústrojí navrhnout u společnosti Williams Advanced Engineering, takže došlo na spolupráci dvou známých jmen v historii Formule 1. Russell Carr nicméně řekl, že v zadání byl výkon přes 1 000 koní a maximální rychlost přes 320 km/h.

„Cílem je najít ideální kompromis mezi luxusem a sportovním charakterem,“ řekl Russell Carr. „Nechceme ale stavět Bugatti ani Aston Martin, jsme pořád Lotus!“ Informace o počtu vyrobených aut ale odmítl komentovat, oznámeno to má být až při slavnostní premiéře koncem letošního roku. Nicméně nebude jich víc než padesát, podle jistého zdroje možná ani ne dvacet.

Související témata:
Načítám