Článek
O Litchfieldu u nás neslyšíte poprvé (a bezpochyby taky ne naposledy) – jméno si udělali na bláznivých úpravách Nissanu GT-R, který dokázali našlapat na výkon přes 1 000 koní, pak své zkušenosti využili i u aut jiných výrobců. Naposledy jsme vám přinesli jejich úpravu Alpine A110 (z 250 na 300 koní) a nové Toyoty Supra (z 340 na 420 koní), u nichž zvolili spíše opatrný přístup a rozumný nárůst výkonu. U nové 911 se ale zase pěkně odvázali!
Novou tovární 911 generace 992 rozhodně nemůžete označit jako „slabou“ nebo „pomalou“, vždyť Carrera S disponuje 450 koni, které ji vystřelí na stovku za pouhých 3,5 sekundy! Základní Carrera za ní se svými 385 koni a stovkou za 4,0 sekundy příliš nezaostává. Jenže profíci z Litchfieldu našli určitou výkonovou rezervu a obě verze dokázali přifouknout až na 590 koní a 650 Nm, tedy skoro na úroveň minulé 911 Turbo S!
Ano, nová 992 Turbo nejspíš výkonově poskočí na 620 koní (a Turbo S by mohlo mít 650 koní), jenže si za ni nehorázně připlatíte, jak je u Porsche zvykem. To Litchfield si řekne jen o nějakých 35 tisíc korun, protože na nárůst 200 koní jim stačilo upravit hlavní řídicí jednotku. Samozřejmě úprav můžete provést víc, Litchfield například ve spolupráci s Remusem a Akrapovičem připravil hlasitější výfuk. Limitem jsou tak jen vaše finance. Ale i když se rozvášníte, pořád v tom budete nejspíš za méně, než bude stát nové 911 Turbo. A to už stojí za uvážení…